Går segt med försäljningen...

Brumelibrum

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Xr 650 SM, Tidigare hojar:lätt modifierad KTM 380sx, RMX 250
Godkväll är det bara jag som tycker det går segt att sälja hoj?? Juli brukar ju vara högsäsong på hojmarknaden.
Håller på att sälja min xr 650 Dallára motard men det går lite segt inte ens dom vanliga typ "vill du byta med min brosas trimmade 142" el liknade..

Juli högsäsong??? Knappast april-maj kanske.....men man kan ju skriva det för å få lite "reklam" för sin annons :7peta :D

Om man inte får sålt hojen har man för högt pris, så enkelt är det. Spelar ingen roll vad du tycker att hojen är värd eller vad den har kostat, om ingen köper den är det ingen som tycker att den är värd de pengar du vill ha för den.

Brumelibrum skrev:
2310411 Godkväll är det bara jag som tycker det går segt att sälja hoj?? Juli brukar ju vara högsäsong på hojmarknaden.
Håller på att sälja min xr 650 Dallára motard men det går lite segt inte ens dom vanliga typ "vill du byta med min brosas trimmade 142" el liknade..

Är det den här?
http://www.blocket.se/vi/8781143.htm?ca=23_11_s

Juli är väl inte högsäsong för hojförsäljning April-Maj / Aug brukar gå bäst tycker jag.

Annars kan det kanske (även) bero på att du bor uppe i Norr.
Du kanske även ska förklara i din annons att Dallára i Italien är en seriös fabriksbyggare som bygger om b l a XR 650 till motarder.
Priset 62´tycker jag personligen är för högt, letar själv en XR 650 just nu...
Men lycka till med försäljningen :tummenupp

BÄTTRE bilder ! man säljer det mesta med bra bilder :tummenupp
lycka till :)

Ja den där bilden gör ju inte direkt att man blir mer intresserad!

Bättre/fler bilder samt mer info brukar göra susen.. Jag brukar fixa till en tilfällig hemsida där jag kastar upp det jag ska sälja med all info jag har samt bilder från alla håll och ev lite detaljbilder ifall det är något speciellt man vill visa.. En fett 6kolvs ok tex ;)

Bilder, info och ett maknadsanpassat pris så ska det nog gå finnemang å sälja vilken måndad du än befinner dig i *tro* Lycka till!! :tummenupp

Jonasson skrev:
2310992 Bättre/fler bilder samt mer info brukar göra susen.. Jag brukar fixa till en tilfällig hemsida där jag kastar upp det jag ska sälja med all info jag har samt bilder från alla håll och ev lite detaljbilder ifall det är något speciellt man vill visa.. En fett 6kolvs ok tex ;)

Bilder är bra att ha, men för mycket info gör oftast att man tappar intresset för hojen, det ska vara korta precisa info, så att köparen tvingas ringa in till säljaren om denne vill ha mer info och på detta sättet kan säljaren om han är duktig lyckas "vinna" köparens förtroende och intresse och därmed få sålt hojen. Så smart jag känner mig nu :D

...Om ingen är intresserad så är Priset du vill ha helt enkelt
för HÖGT...Sänk priset så blir nog fler intresserade eftersom
det är ingen låg konjunktur än i MC Sverige...
Att sätta ut ett för högt pris gör inte bara du utan nästan
alla som vill sälja...

Hur länge tar det normalt att sälja då? tycker jag har min hoj ute billigt i jämförelse med vad som annars finns att tillgå.. iofs inte haft den ute så länge men man är ju inte den mest tålmodiga :) (iofs inte en motard men ville inte skapa en till tråd i ämnet.. )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti