Går ryckigt efter att jag tappat hojjen på sidan

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Har en kawasaki Gpx600r som jag övningskör med.
En dag när jag övade lågfartsbanan så fick jag motorstop tappade balansen o tappade hojjen så den la sig på sidan (stillastående)

Efter det så har den börjat gå ryckigt... kan hålla jämn gas men så könner man hur den gasar till lite extra då o då... så det rycker..
När den är kall så går den fint på tomgång men sen när man kört ett tag så ligger den mellan 2000-3000varv på tomgång.

Har även börjat bli svårt att få i neutral när motorn e igågn... men när man trycker på dödaren så går det att lägga i neutral direkt...
Alla andra växlar funkar hur bra som helst.

Hoppas verkligen någon har något tips.
Hade inga problem alls INNNAN jag tappade den...
Den la sig på vänstersidan så funderade om det e något med kopplingshandtaget.

hade ett liknande fel på farsans hoj efter att syrran la ner den,starta den, låt den bli varm och vänta till den ökar i varv. Sen går du lös på tomgångsskruven så du får ner varvtalet. Funkade på farsans suzuki ialla fall.

tackar tackar... får väl bli att skruva isär den.... lika bra nu inna säsongen drar igågn på riktigt.. så vet man att den e som den ska sen =)

Hej. Har en gpz600r som jag med tappade på vänster sida. Den går inte ojämnt som din, men har börjar bli varm efter detta samt tycker jag att tomgången går högre nu.. Det kan man ju justera men tar jag ner den mer går den kasst i början.

Min var med svår att få i neutral, speciellt om man kört så den är varm. Då får man antingen stänga den som du säger eller släpp ut kopplingen lite så den rullar nån cm fram och dra i farten in kopplingshandtaget o lägg i neutral. Funkar klockrent på min iaf.

Lycka till!

Prova att knacka lite försiktigt på flottörhusen med typ skaftet på en skruvmejsel så kanske flottören släpper om någon av dom hängt sig....Lycka till..

Har du provat att resa upp den igen?

:D

(sorry, fick bara en så grymt bisarr bild i huvudet... hoppas det reder sig!)

Har du provat att resa upp den igen?

:D

(sorry, fick bara en så grymt bisarr bild i huvudet... hoppas det reder sig!)

Haha... såg din bild nu ;)

Ikväll plockade jag loss förgasarpaketet o lossade lock och botten för inspektin samt lite tryckluft...
När jag sen skulle jag sätta tillbaka paketet så insåg jag vart/hur man justerar tomgågnen... (har inte meckat hojj innan)
Så jag monterade tillbaka allt o staratde den o varmkörde den, när den blev varm hade den hög tomgång så jag sänkte lite med skrven o det funkade direkt.. hann inte köra ikväll men imorgn ska jag se om det löser problmete med att få den i neutral oxå. :)
Men nu har jag snart inspekterat hela cykeln så är rätt nöjd..
Tur man inte lämnade på verkstad =)

Antagligen var det svårt att lägga den i neutral just pga hög tomgång ;)

Har nu testat den lite o verkar som att Problemet med att lägga den i neutral inte försvann när jag sänkte tomgången... någon som har förslag på vad det skulle kunna vara?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back