Går på tre cylindrar

Crazy Horse

Sioux Chief
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
RF600
Hej!

Jag har problem med att min Suzuki RF 600 verkar gå på tre cylindrar. När jag kör så tänder den bara bitvis, känns ungefär som att soppan håller på att ta slut. Om jag startar den och känner på grenrören så är det fjärde grenröret kallt medan de övriga blir varma. Jag har testat att skifta tändstift mellan cylindrarna men det är likt förbannat grenrör fyra som är kall så det verkar inte bero på tändstiften. Är det någon som har någon aning om vad det är för problem och vad jag ska göra åt det (jag är inte speciellt kunnig på motorer...)? :va

Ugh!

Kanske du har en massa skräp i fyrans förgasare? Sitter en sil i nålventilen som brukar kunna täppas igen av diverse saker!

gör ett kompressionstest på den felande cylindern o du får värdet direkt.. Ur med stiftet o i med slangändan o vrid på tändningen..

Är stiftet på cylinder 4 väldigt vått ?
I så fall så har du ju troligen tändproblem.
Ta ur det stiftet och sätt det i kablen och lägg det mot jord och kör på starten och se om du får gnista på det.
Annars kan det ju som tidigare nämnts vara skit i den förgasaren till den cylindern.

Är tändstiftet kasst brukar även den andra cyllen torska iom att det går på samma tändspole. Rengör förgasaren istället och kolla upp tändkabel/tändhatt.

Är stiftet på cylinder 4 väldigt vått ?
I så fall så har du ju troligen tändproblem.
Ta ur det stiftet och sätt det i kablen och lägg det mot jord och kör på starten och se om du får gnista på det.
Annars kan det ju som tidigare nämnts vara skit i den förgasaren till den cylindern.

Tändstiftet på cylinder 4 är inte vått alls så det kan mycket väl vara så att det är skit i den förgasaren. Tack för all hjälp!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti