går på tre cyl hjälp!!!

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
tjena!!! igår när jag skulle starta hojen så gick den på tre cyl blev lite skakis för snart är det dags för uppkörning själv tror ju jag att det är något stifft som gått åt helvete men inte vet jag för på sistånde har jag övat MYCKET garage vändningar kan det ha något med det och göra? eller kan det vara något annat fel någon som kan skriva en rad vad ni tror alla svar beakas ju

Kan definitivt vara garagevändningar. Läget är ju att stiften (mittelektroden) går för kallt vid långsam körning (under garagevändningar) med risk att dom slaggar igen om dom får gå väldigt mycket på det viset.

Har du tur så släpper det om du ger dig ut på väg och kör lite, annars blir det till att byta/rengöra stift.

Känn på grenröret, är ett rör kallare än dom andra tre så prova att skifta stift, kan även vara tändkabel/hatt

Eftersom vi har likadan hoj kan jag gå i god för att den inte mår bra av krypkörning iaf. Min kan till slut börja spotta, fräsa, hacka och baktända så det förvånar mig inte ett dugg om stiften bäckat igen om du tränat mkt manöverbana.

Fick samma problem med kompisens gsx1100ef föra året när jag tränade garage vändningar.
Jag fick byta stift och sen gick den bra igen

Shit pomfritt?? Går den på TRE cyllar???

Lämna in omgående! Det är ju en cylle för mycket!!! :rofl

Fölåt.. Jag kunde inte mostå.. :rolleyes:

In med kopplingen och varva ur hojen ibland för att motverka att det uppstår igen (om nu ett stift slaggat igen)

amullo skrev:
Shit pomfritt?? Går den på TRE cyllar???
Lämna in omgående! Det är ju en cylle för mycket!!! :rofl
Fölåt.. Jag kunde inte mostå.. :rolleyes:

Jag som just tänkte påpeka att det är helt normalt med en hoj som går på tre cylindrar :tummenupp

Jag har en likadan hoj och min har strulat mer eller mindre med oren gång, misständningar m.m. och det under flera år. Har bytt tändstift utan någon förbättring och vi har testat det mesta. För ett par år sedan så gjordes det en koll när det gäller ventilspelet då jag hade misstankar att det kunde vara en orsak. Den verkstad som utförde arbetet sade att de var ok och att kompet var ok. Nu gjorde vi en ny test av kompprovet då vi hade våra misstankar om att de inte gjort något kompprov och det visade sig att kompet på cyl 2 och 4 låg på låga 3-4kg vilket förklarade att den går så illa som den gör. Så nu står den nedmonterad för reperation vilket kommer att kosta en del men det får det vara värt då det är en härlig hoj att köra. Det som trots allt förvånar oss är att den lämnade 135 kusar på bakhjulet när vi körde den i bänk förra året. Skall bli spännande att se vad den levererar efter reperation.
//Uffe
mb skrev:
Eftersom vi har likadan hoj kan jag gå i god för att den inte mår bra av krypkörning iaf. Min kan till slut börja spotta, fräsa, hacka och baktända så det förvånar mig inte ett dugg om stiften bäckat igen om du tränat mkt manöverbana.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing