Går på 3 cylindrar

oz_replica

mcRookie
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2002, Yamaha R1
Är i köpartagen av en ZX9 från -96 som jag skall bygga till fighter :) , har fått höra att det är en tung och otymplig hoj att ha som fighter, åsikter?:va

Sedan går den som jag är intresserad av endast på 3cylindrar när den just startats men efter lite körning går den bra, nån som har nån bra fundering över vad det skulle kunna bero på?:confused:
glapp kan jag tänka mig, bränsleblandning... men kanske kawa har nått ödesdigert problem som artar sig på detta sätt och som dödar plånboken?:död

/Os.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Kan vara mycket

Kan vara ett tändstift som gått av. Ibland gör dom det, när det blir varmt så expanderar metallen och det blir kontakt, så kommer även det stiftet igång.
Men det kan som sagt vara mycket. Det sitter väl två tändspolar på den där som de flesta andra, och om en av dom dött så skulle nog inte hojen gå alls. Gillar du att skruva borde det gå att hitta det felet. Tror inte det är någon plånboksdödare.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kan vara ett tändstift som gått av. Ibland gör dom det, när det blir varmt så expanderar metallen och det blir kontakt, så kommer även det stiftet igång.
Men det kan som sagt vara mycket. Det sitter väl två tändspolar på den där som de flesta andra, och om en av dom dött så skulle nog inte hojen gå alls. Gillar du att skruva borde det gå att hitta det felet. Tror inte det är någon plånboksdödare.

Min gixxer tror jag att jag surar ner på 1:ans burk med chokestart. Efter 10-30 sekunder tomgång utan choke så hör man att den slår igång och grenröret börjar att ge värme. vet ej varför ännu, men min teori är somsagt att den surar vid uppstart.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top