Går på 3 cylindrar upp till 5000 varv

Ljung78

Radical Riders
Gick med
23 May 2005
Hoj
ER-6N -06
Som det står i rubriken så går min hoj bara på 3 cylindrar upp till 5000 varv, därefter hänger den 4:e oxå med på festen... Har nästan precis bytat motor och den gick bra i början...

Då jag inte är supermac i verkstaden så undrar jag vad detta kan bero på och hur många svenska dollar det kan kosta...

Tacksam förr alla tips, åsikter och svar...

Hojen är en GSX-R 750, motorn GSX-F 1100

kungljung skrev:
2316281 Som det står i rubriken så går min hoj bara på 3 cylindrar upp till 5000 varv, därefter hänger den 4:e oxå med på festen... Har nästan precis bytat motor och den gick bra i början...

Då jag inte är supermac i verkstaden så undrar jag vad detta kan bero på och hur många svenska dollar det kan kosta...

Tacksam förr alla tips, åsikter och svar...

Hojen är en GSX-R 750, motorn GSX-F 1100

kolla så att alla tändhattarna sitter på ordentligt. fick ungefär samma fel på min för några veckor sen. visade sig att det även gått in fukt i 3an och 4ans strift så det bludrade på regält på låga varv.

Perkidde skrev:
2316290 kolla så att alla tändhattarna sitter på ordentligt. fick ungefär samma fel på min för några veckor sen. visade sig att det även gått in fukt i 3an och 4ans strift så det bludrade på regält på låga varv.

Ska kolla det genast. Jag bytte stift i samband med motorbytet, men kan det ha gått fukt i dom ändå??

Eftersom man inte inte är så vass så utgår man ju från det värsta och tror att plånboken ska börja skrika...

Men det resultatet visar sig när den går på all 4, motorn då alltså :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...