Går på 2 burkar

pyro

989512
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Crf450HM -03 Crf250 -10
Bytte tändstift på min r6á och efter det går den på 2/3cylindrar.
Prova byta tillbaka till dom gamla men det hjälpte inte??
Den gick perfekt innan jag bytte stift. Vad bör ja kolla??:confused:
 
2 cyllar är ju perfekt. :D

Nej, men seriöst så lär det vara tändkablarna, det är väl det enda du varit och ryckt i? Eller behöver man ha av kåpor och tank? Klämt nån slang?
 
Tror inte det är någon slang eftersom den går på 2 när jag har tagit bort tanken å luftburken. Vart sitter tändspolarna? är det 2st? Verkar som att det är 1an och 3an som inte går men stiften e torra?? Provade att hälla en skvätt bensin rätt ner i förgasarn men ingen skillnad. BLIR TOKIG!!!!
 
Jag gissar på matningen till en tändspole. Troligen har någon av de tunna kablarna som förser tändspolarna med ström lossnat. Följ tändkablarna från stiften så hittar du spolarna i andra ändan.
 
Tips... Tändhattarna ska sitta 1,2,3,4
Sen kan dom vara knepiga att få dit, man får trycka satan.
du kan känna på kröken(arna) så känner du vilka cyllar den inte går på, dom är kalla.
Men bränn dig inte:tummenupp

bättre att prova med start gas än att hälla soppa DiRecKT i ..
 
Nu går den på 4 innan man belastar den hårt. Precis när den börjar dra vid ca 8000k så blöddrar den.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top