Går ojämt på höga varv

darklow

Eat my dust Dust eaters
Gick med
13 May 2007
Hoj
kawasaki zx6r
Har fortfarande problem med min zx6r.
Går ojämt och vill strypa sig på högre varv.
Har bytat stift o tändhattar. Ny bensin i tanken men går fortfarande illa. Går kanske lite bättre.

Några tips på vad man ska testa nu. Känns som om det har o göra med bensin eller luft.

Borde vara knasarna, men kolla om den går bättre om du öppnar tanklocket!

Jag gissar på tjall på soppatillförseln. Kolla att luftningsslang till tanken är öppen. Kolla/byt soppafilter. Fungerar soppapumpen? Sen kolla förgasarna som dom andra säger.

Nja det har inget med elen o göra. Soppa filter e nytt o pumpen funkar.
Men sitter o funderar på om det kan vara så enkelt att mitt luft filter strular. För har hört tidigare att man kan få problem med det när man bytar. Men ska plocka ner förgasaren nu i helgen o rengöra så får vi se om det funkar

Har du bytt till "öppnare" luftfilter (typ KN)? Då kan den gå kasst på höga varv p.g.a. att den får fel blandning. Rättas till med dyno-kit eller liknande + inställning i bromsbänk. Testa att sätta tillbaks det gamla filtret om du har de kvar o se om de går bättre.

Nja det har inget med elen o göra. Soppa filter e nytt o pumpen funkar.
Men sitter o funderar på om det kan vara så enkelt att mitt luft filter strular. För har hört tidigare att man kan få problem med det när man bytar. Men ska plocka ner förgasaren nu i helgen o rengöra så får vi se om det funkar

Kolla på stiften om den går fett eller tunt. Blåser den ur sig svarta avgaser?

Plockade ner förknasara på min 550, läckte som ett såll, funkar 100 nu !!

Verkar f-n räcka med ett gruskorn så felar det !!!

Ja filtret e bytt förra året till ett "luftigare" men hojjen rullade halva säsongen med det filtret utan problem. Och nej inga svarta avgaser eller nåt. Men ska köpa nåt billigt orginal filter o testa med. Funkar inte det så blir det o rengöra förgasaren

Du råkar inte ha ett larm installerat på hojen?

Hade ett identiskt problem och det var larmet som spökade.

Fick du ordning på den?

Bumpar den här gamla tråden. Fick du ordning på den? Jag har liknande problem, men bara då motorn är kall. Någon som har tips på vad som kan strula?

Går den pissigt på höga varv bara när den är kall är det definitivt för klen soppablandning och du bör tänka över ditt förhållande till din hoj - dvs vill du ha någon form av livslängd på motorn ska den inte varvas förrän den är fullt uppvärmd. Problemet har förmodligen uppkommit efter att du bytt luftfilter eller moddat luftburken.

:Bugar till killen i filmen.....

Nja, det är igentligen inte höga varv. Den går jämt och fint på tomgång och låga varv, men bluddrar extremt då man varvar upp lite (typ 4000rpm, kommer inte ihåg exakt nu). Skall kolla filter.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard