Går ojämnt efter ihopsättning...

thundrace skrev:
Jag tror att jag vet... Har du satt rätt trottel på rätt sida??? På 350 kan man sätta dit dem på fel sida med resultat att den sneda sidan på trotteln hamnar framåt istället för bakåt,då får du dem resultaten som du nämner!!!Alltså,sneda sidan bakåt mot luftburken!!! :tummenupp


Trottlarna sitter rätt! Det har jag varit noga med. Dessutom uppträdde den normalt när jag startade upp den med gamla stift och multisprejade filter och då gick den inte fett, men olja fick den ju när pumpvajern fastnade och oljepumpen stod på max. Kanske har jag kladdat igen utblåsen... :fyllisar

Om det är filtrena så ska den gå fint utan eller hur!

Nya stift har jag flera stycken...

Dessutom har jag aldrig rensat piporna. Har inte lyckats få loss nån insats för den verkar vara nitad men....det ska ju gå att få loss. Kolla in min hoj på http://rd.just.nu/ Gustav Hedelin. Om nån vet hur man får loss insatserna så säg till!!
Ska tillägga att jag gjort lite modifieringar vad gäller färgen på hjulen och ramen i samband med raset.....90-talet är förbi! :tuttar

Tack för era snabba svar!

/Gustav
 
headline skrev:
Tack för svaren! :Bugar Meeeeen....

"Prova om rovan är frisk"...nu fattar jag ingenting!! :kocko

Tror inte det går att strypa kranen då den är vacuumstyrd.

Jag menar bara att försöka testa att få till blandningen(om det nu råkar vara ett blandningproblem) under en kort period(2 sekunder) genom att magra med hjälp av kranen. Detta för att bekräfta att den k a n leverera "rätt" power. Då har man ju felsökt en bra bit och kan förmodligen skippa allt som har med kolv, cyl, top, vevhusläck etc. Jag antar att du inte kan får ut full power i nuläget eller? (Om du kan - är ovan test meningslös)

Har du ingen kran?
 
#Olsson# skrev:
Jag menar bara att försöka testa att få till blandningen(om det nu råkar vara ett blandningproblem) under en kort period(2 sekunder) genom att magra med hjälp av kranen. Detta för att bekräfta att den k a n leverera "rätt" power. Då har man ju felsökt en bra bit och kan förmodligen skippa allt som har med kolv, cyl, top, vevhusläck etc. Jag antar att du inte kan får ut full power i nuläget eller? (Om du kan - är ovan test meningslös)

Har du ingen kran?


Nu fattar jag! Om blandningen är för fet så bör den gå bättre precis innan bensinen tar slut, eller hur? :7peta

Låter som en bra idé!!

/Gustav
 
headline skrev:
Nu fattar jag! Om blandningen är för fet så bör den gå bättre precis innan bensinen tar slut, eller hur? :7peta

Låter som en bra idé!!

/Gustav

:tummenupp Jag hade ingen trottelnål på en CR450 när jag var pojkvasker. Kunde inte låta bli att köra. Gasade med kranen istället som på en Baby Bee. (Svårt med powerwheelies med en hand bara)
 
Det verkar som att jag var full och fintade upp mig själv på läktaren! :fyllisar

kollade av och blåste förgasarna igen och....

Trottlarna satt fel.... :huvet



Har inte testat hojen än men jag hoppas att det bra är det!

Återkommer när jag provat!!

ciao :banana
 
thundrace skrev:
Jag tror att jag vet... Har du satt rätt trottel på rätt sida??? På 350 kan man sätta dit dem på fel sida med resultat att den sneda sidan på trotteln hamnar framåt istället för bakåt,då får du dem resultaten som du nämner!!!Alltså,sneda sidan bakåt mot luftburken!!! :tummenupp
haha, har du gjort samma misstag? Min rd350 gick skit 2 månader utan att jag fatta SHIT. Jag hade fenomenet att hojen skick skitbra med nya stift, men efter typ en kort körning så gick den sämre o sämre...

/ Hannes
 
headline skrev:
Det verkar som att jag var full och fintade upp mig själv på läktaren! :fyllisar

kollade av och blåste förgasarna igen och....

Trottlarna satt fel.... :huvet



Har inte testat hojen än men jag hoppas att det bra är det!

Återkommer när jag provat!!

ciao :banana

Alltid med blandade känslor man upptäcker såna fel efter mycket mek och många svordomar. :) Känner på mig att jag kommer att göra det oxo nån gång. :rolleyes:
 
Skulle JAG ha satt trottlarna FEL????? Aldrig,nix,nada,omöjligt,icke... :) Kommer att förnekas till döds... :rofl
 
headline skrev:
Trottlarna sitter rätt! Det har jag varit noga med. Dessutom uppträdde den normalt när jag startade upp den med gamla stift och multisprejade filter och då gick den inte fett, men olja fick den ju när pumpvajern fastnade och oljepumpen stod på max. Kanske har jag kladdat igen utblåsen... :fyllisar

Om det är filtrena så ska den gå fint utan eller hur!

Nya stift har jag flera stycken...

Dessutom har jag aldrig rensat piporna. Har inte lyckats få loss nån insats för den verkar vara nitad men....det ska ju gå att få loss. Kolla in min hoj på http://rd.just.nu/ Gustav Hedelin. Om nån vet hur man får loss insatserna så säg till!!
Ska tillägga att jag gjort lite modifieringar vad gäller färgen på hjulen och ramen i samband med raset.....90-talet är förbi! :tuttar

Tack för era snabba svar!.

/Gustav


Sen ett gott råd i all välmening,koppla bort den jävla oljepumpen och blanda manuellt i tanken istället,den är bara en möjlig problemkälla. :tummenupp
 
Last edited:
Bytte trottlarna och visst gjorde det skillnad! :banana

Nu går den som ett skott!! Meeeeen, jag måste ta och köra in den, kolla av vilket munstycke jag ska köra på och lite annat pill......och besiktning också!

Sen får den bara inte paja igen....


Tack för all hjälp! :Bugar

ps. Hur ska jag ta å köra in den? ds.

mvh Gustav
 
Har kört den några gånger och jag tycker den är riktigt rapp!!

Men vid fullgasacceleration på växlarna så verkar det som att bensinen tar slut för den dör när man dratt på sågra sekunder. Får ta och plocka av kranen och kolla filtret.

Har 280 huvudmunstycke istället för orginal 240. Inte ska man behöva ny kran osv för att klara flödet eller? Så stor skillnad bör det ju inte vara!

Tack så länge!

/Gustav
 
headline skrev:
Har kört den några gånger och jag tycker den är riktigt rapp!!

Men vid fullgasacceleration på växlarna så verkar det som att bensinen tar slut för den dör när man dratt på sågra sekunder. Får ta och plocka av kranen och kolla filtret.

Har 280 huvudmunstycke istället för orginal 240. Inte ska man behöva ny kran osv för att klara flödet eller? Så stor skillnad bör det ju inte vara!

Tack så länge!

/Gustav



Min gör likadant undrar varför ?. Nu har jag iförsig rengjort förgsaren rejält men inte provat den sen dess så problemet kan vara löst.
 
Jag är imponerad av att folk som headline orkar hålla på med sådana gamla
tvitakts hojjar :Bugar
Verkar vara minst lika mycket skruvande som körande.
 
andersbrink skrev:
Lixom, går den klent eller fett?

När du vet det, vet du vad du ska göra - EN sak åt gången - inte fler. Till slut hittar du felet.


Har inte gjort ett "riktigt" tändstiftstest utan bara kollat stiften efter det att jag kört den en del. Den går inte för magert i alla fall, för stiften är åt det svarta, lite sotiga, hållet!

Kan iofs tänka mig att filtret i tanken är boven för det är en del skit i tanken vad jag vet! Har inte kollat detta än för det bara pissregnar och så har jag flängt en del....

Besiktigade hojen i torsdags utan problem! (Naturligtvis i pissregn) :banana

homerone>> Jag kan ärligt säga att jag lagt fler timmar på mek än på hojåka......meeeeen jag gillar att meka!! Hojåkat är nästan lite av en bisyssla....fast det har väl med hojen att göra!

En annan grej, vet inte om jag borde ha andra stift än orginal med tanke på att den är ngt portad och kompet är ngt högre än orginal??!!

Kalla, varmare stift?? Har inte riktigt koll och står högre siffror på stiftet för kallare stift eller??

Tack så länge! :Bugar

Ha det!
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top