Går mycket tjejer på min skola (parkering)

Avslutningen på den här topp-10 är fruktansvärt bra.
När killar kör åt hellskotta så är det för att de ska försöka vara lite häftiga och köra över sin egen förmåga. Kör kvinnor åt hellskotta så är det för att de inte klarar av grundläggande manövrering. Som att svänga i en korsning. Eller att backa. :rolleyes:

Har inte tid att kommentera allt men att KAU skulle ha bissara inriktningar vet jag inte vart ifrån i luften du plockade. Maskin, bygg, el och mekatronik finns och vi samläser med Chalmers.
"Musik- och ljudsättningsingenjör" och "GIS-ingenjör (Geografiska Informationssytem)" t.ex?

När killar kör åt hellskotta så är det för att de ska försöka vara lite häftiga och köra över sin egen förmåga. Kör kvinnor åt hellskotta så är det för att de inte klarar av grundläggande manövrering. Som att svänga i en korsning. Eller att backa. :rolleyes:

"Musik- och ljudsättningsingenjör" och "GIS-ingenjör (Geografiska Informationssytem)" t.ex?

de har du rätt i men det är bara ett fåtal kurser dom läser annorlunda.:huvet

edit
fixat:pannkyss

Last edited:
de har du rätt i men det är bara ett fåtal kurser dom läser anorlunda.:huvet
Japp. Det är samma sak som många högskolor och universitet gör. Tar gamla utbildningar och byter ut ett par kurser för att kunna kalla det något annat i hopp om att lura fler sökande. T.ex. så gissar jag på att deras "Innovation- och designingenjör" i grund och botten är en höskoleingenjörsutbildning i Maskinteknik med lite "design" eller "kreativ produkutveckling" eller något liknande.

Har inte tid att kommentera allt men att KAU skulle ha bissara inriktningar vet jag inte vart ifrån i luften du plockade. Maskin, bygg, el och mekatronik finns och vi samläser med Chalmers.

Ekonomerna kan inte bli civilekonmer pga inte nog kunskap hos lärarna (ja) men det hör väll nästan till, ekonomer är ju flum flum.

Och du har bra koll på läget eller? Det kan dom visst bli.
Dom valde att förlänga en del av utbildningen till 5 år, som en valmöjlighet. För att få rätt till de behövde de skaffa fler lärare som forskade inom området redovisning, ett område med som väldigt få forskar inom i Sverige. Att sedan dra alla lärare över en kam för en sådan sak, de visar bara att du själv inte har läst på i frågan. Man kan även tillägga att väldigt få skolor fick den nya examinations rätten i första steget.

Man kan även tillägga att väldigt få skolor fick den nya examinations rätten i första steget.

KAU var väl en av de bättre bland de som inte höll måttet fast det är ju inte direkt några höga krav. Kravet från HSV är att man skall ha en person med docentkompetens på utbildningsområdet dvs en person som doktorerat och därefter jobbat 4 år, det är väl knappast för mycket begärt om man skall vara ansvarig för utbildningen?

Om jag inte missminner mig så var det Lund, Göteborg, Stockholm, Linköping och Umeå som klarade granskningen av examinationsrätten utan anmärkning så väldigt få skolor får stå för dig. Det är snarare så att vi i Sverige har en stor mängd små strunthögskolor med pinsamt låg kvalité.....

Slutsatsen i rapporten var också att man ifrågasatte hur bra det var att bedriva undervisning på avancerad nivå på de mindre universiteten/högskolorna då de ofta saknade kompetens. En slutsats jag till fullo finner rimlig....

Turist/kultur-vetarna? (är det en omskrivning för arbetslös akademiker?)

Stämmer. Känner tre stycken som genomfört denna utbildning och lik förbannat inte kunde svara på frågan "jaha, och vad ska man jobba med då?" De verkade snarast förnärmade när jag frågade.

Och ja, de är arbetslösa.

Stämmer. Känner tre stycken som genomfört denna utbildning och lik förbannat inte kunde svara på frågan "jaha, och vad ska man jobba med då?" De verkade snarast förnärmade när jag frågade.

Och ja, de är arbetslösa.

Jag är iof positiv till att det finns kurser att läsa som inte bara formar en till en god arbetare utan även ger något på det personliga planet fast att varje år spotta ut ett helt program med elever som studerat 180hp navelskådning ur ett didaktiskt perspektiv känns som slöseri med skattepengar.....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman