Går mycket tjejer på min skola (parkering)

Dom har någon sorts nollning här i Karlstad idag, ser för fan ut som om åttitalet har vaknat från dom döda. Neonfärgade overaller och sliriga fjortisar i varenda buske. Man har svårt att tro att dom är gamla nog för att plugga på högskola/universitet eller vad det är dom gör.

Och i veckorna tre ser det ut så i Lund. I morn är det tex en av de större aktiviteterna för maskinare här i byn.

JA det är viktigt att kunna räkna på volymer om du skall distribuera läkemedel, 100mg och 1g är inte samma sak och patienters liv hänger på att du räknar rätt......

Kan man inte det i högskolan så är något väldigt fel skulle ju jag vilja påstå :confused:

(OBS: jag tvivlar inte på att det där var en tankevurpa, du vet säkert om att gram inte är ett volymmått :hihi)

Men hur fan har den andra människan tänkt?
Nja, nämen du vet. Hon har ju en häftig suv. Då får man parkera ute i terrängen om det inte finns vanliga parkeringsplatser. :nicka

En kvinna backade så långsamt så långsamt så långsamt rakt ner i diket. Så körde hon fram en bit och började backa igen...ännu längre ner i diket. Det där höll på ett tag tills hon stod helt åt helvete och fick ringa bärgare :D
Det där känner jag igen. Eller en liknande sak iaf. Kommer inte ihåg om det var här eller på någon kvällstidnings hemsida jag såg det. Då var det någon som hade fotat en medelålders dam i en merca A-klass som backade rakt ut i spenaten från en motorvägsavfart.

Last edited:
Kan man inte det i högskolan så är något väldigt fel skulle ju jag vilja påstå :confused:

(OBS: jag tvivlar inte på att det där var en tankevurpa, du vet säkert om att gram inte är ett volymmått :hihi)

Nej det var ingen tankevurpa jag borde bara förklarat min tankegång lite bättre.....

Om en patient skall få 100mg verksam substans och ur förpackningen du doserar står där 10mg/ml. Då är där mer än en elev som går fram till läraren och frågar varför de fick så små flaskor de räckte ju inte då de bara innehöll 20ml.....

Till slut får läraren frispel och försöker förklara att de faktiskt borde ta seriöst på dyliga övningar, elevernas reaktion blir "varför måste vi kunna detta"..

Vad är det för skola du går på?
Tycker f.ö inte att det där ser ut som tjejer, snarare nåt äldre. Typ fallfrukt?

måste skratta! så roliga bilder. :)
kan hålla med om att många kvinnor fan inte kan köra alltså.
vissa verkar livrädda! men sen finns där många idiotkillar i trafiken också, såg en igår som körde en Q7 på motorvägen, han låg i högerfilen men skulle absolut in i vänsterfilen och det slutade med att han körde in halvvägs för att sedan trycka sig in.
tur det inte var mig han försökte tränga, tycker inte om att bli så arg. :D

Till slut får läraren frispel och försöker förklara att de faktiskt borde ta seriöst på dyliga övningar, elevernas reaktion blir "varför måste vi kunna detta"..

:rofl
Fan vad skönt att man i princip är förskonad från svenska universitet. Gick en juridikkurs på SU för tre år sedan och om det där är sveriges framtid... :3freak
Man häpnade varje gång över idiotin som verkar ha drabbat 90% av eleverna.

Nästan i klass med ambulansföraren som backade fast i sandfållan på sista SM-deltävlingen i supermoto, på Lunda flygfält. Ett under att han hade kunnat ta sig dit från Sthlm helskinnad så illa som han hanterade ambulansen. Höll på att backa ner saker i depån och vände på de mest konstiga ställen, för att sedan backa ner sig i en sandfålla bara för att han prompt skulle stå åt ett vistt håll (fel håll för utryckning dessutom)...

Nej det var ingen tankevurpa jag borde bara förklarat min tankegång lite bättre.....

Om en patient skall få 100mg verksam substans och ur förpackningen du doserar står där 10mg/ml. Då är där mer än en elev som går fram till läraren och frågar varför de fick så små flaskor de räckte ju inte då de bara innehöll 20ml.....

Varför måste man kunna det när man ändå ska bli tjäändiizz efter att ha gjort av med studielånet ? :huvet

Nja, nämen du vet. Hon har ju en häftig suv. Då får man parkera ute i terrängen om det inte finns vanliga parkeringsplatser. :nicka

Det där känner jag igen. Eller en liknande sak iaf. Kommer inte ihåg om det var här eller på någon kvällstidnings hemsida jag såg det. Då var det någon som hade fotat en medelålders dam i en merca A-klass som backade rakt ut i spenaten från en motorvägsavfart.

Just det ja! Jag lade upp bildbevis här i OT samma dag det hände :D

Man hamnar ofta med liksinade när man väljer program. Bara en tidfråga innan du är som dom andra läkarstuderande eller vad det nu var du pluggade. Välj en riktig linje istället:finger

Om jag får fråga experten...

Hur är läkarstudenter?
Bortsett från att de flesta är aningen trista och har bra studieresultat så har jag inte lyckats hitta en gemensam nämnare.

Vad är en riktig linje vid KAU?
Ekonomiutbildningen som nästan miste examinationsrätten pga bristande djup?
Biomed/SSK programmet där 55% bommade tentan för den kursen jag läste med dem och skyllde det dåliga resultatet på läraren?
Högskoleingenjörerna de utbildar inom de mest bisarra inriktningar?
IT jepparna som lär sig IT-relaterade frågor från tekniska, ekonomiska och sociala perspektiv?
Lärarna?
Naturvetarna som utexamineras från sveriges minsta naturvetenskapliga institution som helt saknar spetsforskning?
Turist/kultur-vetarna? (är det en omskrivning för arbetslös akademiker?)

Om jag får fråga experten...

Hur är läkarstudenter?
Bortsett från att de flesta är aningen trista och har bra studieresultat så har jag inte lyckats hitta en gemensam nämnare.

Vad är en riktig linje vid KAU?
Ekonomiutbildningen som nästan miste examinationsrätten pga bristande djup?
Biomed/SSK programmet där 55% bommade tentan för den kursen jag läste med dem och skyllde det dåliga resultatet på läraren?
Högskoleingenjörerna de utbildar inom de mest bisarra inriktningar?
IT jepparna som lär sig IT-relaterade frågor från tekniska, ekonomiska och sociala perspektiv?
Lärarna?
Naturvetarna som utexamineras från sveriges minsta naturvetenskapliga institution som helt saknar spetsforskning?
Turist/kultur-vetarna? (är det en omskrivning för arbetslös akademiker?)

Har inte tid att kommentera allt men att KAU skulle ha bissara inriktningar vet jag inte vart ifrån i luften du plockade. Maskin, bygg, el och mekatronik finns och vi samläser med Chalmers.

Ekonomerna kan inte bli civilekonmer pga inte nog kunskap hos lärarna (ja) men det hör väll nästan till, ekonomer är ju flum flum.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT