Går mot ljusare tider!

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Va härligt! tänkte jag igår när jag kände att det var värme i luften. Kanske en 4+ grader och tänkte äntligen kommer snön att smälta och man kommer att kunna ta ut hojen o köra lite... men attans... måste ju ligga i kom jag på. den är ju inte klar än... Men visst är tanken härlig att snön smälter. :)

nåt så in i, förutom att ens skor och fötter lätt blir dyngsura samt att man måste ta omvägar runt alla gigantiska pölar... men det är nackdelar man helt klart kan leva med :banana

Robban Nr1 skrev:
Va härligt! tänkte jag igår när jag kände att det var värme i luften. Kanske en 4+ grader och tänkte äntligen kommer snön att smälta och man kommer att kunna ta ut hojen o köra lite... men attans... måste ju ligga i kom jag på. den är ju inte klar än... Men visst är tanken härlig att snön smälter. :)

De blir snart kallt igen....

Krippa skrev:

Härligt med lite svensk pessimism... :hihi

Det är skönt att det börjar bli ljusare och att snön förhoppningsvis är på väg bort. Kan inte vintern ta slut nu!?! Abstinensen börjar bli allt för svår... Jag var nära att ta en tur på lunchen idag, men hejdade mig i sista sekund. Det vore aningen trist att kvadda hojen pga en isfläck innan säsongen ens börjat.

Vilken härlig känsla det vore att vakna upp till +15 och nysopade vägar i morgon...

Ljusare har det väl blivit sen den 22 dec, e väl då det vänder om jag inte minns helt fel?

iaf såg jag idag en hoj ute o brassa ( ja asså inte budarna som e helt galna), typ en FZ6 eller någe
:nicka

Krippa skrev:
Så sant så, Februari brukar ju vara kallast. Mars kan vara kyligt också.
Sen är Juni Sveriges alldeles egna regnperiod.

Så har ni tur kan ni ta en tur i maj och sen kanske några Juli-September

Martin skrev:
Så sant så, Februari brukar ju vara kallast. Mars kan vara kyligt också.
Sen är Juni Sveriges alldeles egna regnperiod.

Så har ni tur kan ni ta en tur i maj och sen kanske några Juli-September

Aaah! sånt är till för mesar. Mitt motto: har man hoj ska man f*n åka med den... inte bara när det är torrt och 33+ grader ute. Jekla mesar som bara åker dom dagarna...

Robban Nr1 skrev:
Aaah! sånt är till för mesar. Mitt motto: har man hoj ska man f*n åka med den... inte bara när det är torrt och 33+ grader ute. Jekla mesar som bara åker dom dagarna...

Men allvarligt, det är ju inte ens kul att köra i regn. Varför ska man göra det? Bara för att bevisa ngt eller :va

Chronic skrev:
Men allvarligt, det är ju inte ens kul att köra i regn. Varför ska man göra det? Bara för att bevisa ngt eller :va

Okej kanske inte när det regnar... men om det är tex molnigt vet jag att vissa inte kör. och det finns dom som inte åker när det är 9+ utan MÅSTE vara 10+.
nu säger jag inte att någon här inne är det... men jag säger att det FINNS!
:)

Chronic skrev:
jo det är skitskönt att åka i trafiken i regn, när man är klar så är kroppen helt slut, eftersom man spännt sig som en dåre i rädsla för oljefläckar, vita streck, briunnslock etc. nä tack vet jag soldis och ca 20 grader :tummenupp

jovisst är det härligt med vetskapen om att sommaren "snart" är här. Solen går ju bara ner klockan 14:00

Krippa skrev:

Det får vi verkligen hoppas att det blir, när det är bra väder (lagom kallt och mycket snö) på vintern åker man skoter, när det är sämre bygger man på hojarna i garaget, nej vintern får inte ta slut förrän tidigast 1 april...

Chronic skrev:

Jag åker i alla väder, hojen är inte bara leksak, den är ett transportmedel, visst, dom tittar konstigt på kontoret när man kommer på hoj i hällande spöregn, men men. Om du är nånstans och det börjar regna, tar du bussen hem då? :va

Ljusare? Å nej, än är det långt till vår och bristande knoppar. Men man får roa sig så gott det går med gumman i garaget :tummenupp

Bifogat

• bild_11.jpg
    bild_11.jpg
    127.6 KB · Visningar: 34
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup