går min handske genom besiktningen?

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
vurpade väldigt lätt med hojen och handsken gick sönder lite grann..
då undrar jag om de går igenom besiktningen på en race helg? Eller måste jag köpa ett par nya!??

Bifogat

• DSCF1074.JPG
    DSCF1074.JPG
    51.4 KB · Visningar: 278
Handskar besiktas inte. Använd sunt förnuft! Vill, kan och orkar du vurpa i dom en gång till? Kläder har du ju för dig själv inte för besiktningspersonalen.

sunkan skrev:
vurpade väldigt lätt med hojen och handsken gick sönder lite grann..
då undrar jag om de går igenom besiktningen på en race helg? Eller måste jag köpa ett par nya!??
du kan få köpa ett par utav mig, billig. stl 10 märke, highfive för 350:- och de är i mycket bra skick.

Gulsnabbtrajja skrev:
Handskar besiktas inte. Använd sunt förnuft! Vill, kan och orkar du vurpa i dom en gång till? Kläder har du ju för dig själv inte för besiktningspersonalen.
På Knudan sist bes. tom handskarna, det är bra tycker jag.

GSXR1100R skrev:
På Knudan sist bes. tom handskarna, det är bra tycker jag.
Visst är det bra. Men personlig utrustning ska ju knappast behöva besiktas egentligen. Har jag fått ena benet avslitet på stället så ger jag mig inte ut oavsett vad besiktningen säger. Ser min handske ut som ovan så kör jag. Som sagt, sunt förnuft och en ovilja att skada sig räcker långt.

Sunkan, om du redan läst Gulsnabbtrajjas inlägg en gång, läs det då en gång till. Det säger allt.

Under ditt namn (nick) använder du texten "ung och dåraktig". Tänk på att du också ska leva tills du blir gammal och klok och under tiden ska du säkert jobba. De flesta jobb kräver väl fungerande händer. Vad jag kan se på bilden har det ena lagret skinn på handsken redan givit upp. De handskarna kan jag tänka mig att använda om jag kör en EU-moppe till och från jobbet men aldrig i 250 km/h på en bana. Mång tror säkert att jag är yngre än vad jag är eftersom jag gör så många dumma saker som att handla alla mina verktyg på Biltema, kör racern på bensin och olja från OK och köper motorcyklar i Norge. Mycket gör jag men jag skulle alldrig köra med ett par trasiga handskar på bana.

Gulsnabbtrajja skrev:

Kan inte mer än hålla med dig Gulsnabb :tummenupp

Jag har fortfarande Herr Lodnerts ord ringande i öronen från licenskorsen härom året; "Dom kläder ni kör i är dom ni kommer att klota i".
Det resulterade att jag ögonaböj gick och köpte mig nytt skinnställ. Och oj vad det är bra med bra skydd när man har kasat ut i leccakulorna. Tänk inget annat :fatta! :)

Tar era ord till vara och köper mig ett par nya handskar..
Så dyra är de ändå inte.
Någon som ska till knutstorp den 21-22 juni?

sunkan skrev:
Tar era ord till vara och köper mig ett par nya handskar..
Så dyra är de ändå inte.
Någon som ska till knutstorp den 21-22 juni?
Jag ska dit bägge dagarna, röd 1100R samt en grön Kawwa räcer #62

GSXR1100R skrev:
Jag ska dit bägge dagarna, röd 1100R samt en grön Kawwa räcer #62

Då syns vi där. ´Har precis tagit liocens så om ni ser en vit hoj som åker sakta så e det jag!!.. :tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026