Går mc-handlare med på detta?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har tänkt att sälja hojen och kanske köpa nåt annat. Men det är för mycket oseriösa köpare på marknaden trotts att man lagt ut hojen för ett bra pris så ska det ändå försökas tokprutas.

Orkar inte med sånt här så min fråga är ifall dagens mc-handlare går med på att byta min hoj + pengar i mellan? :va

Och vad tror ni att de ger för min hoj?

http://www.blocket.se/vi/17306933.htm?ca=11_s

Om den nu är köpt på Ava borde de väl kunna ta den. Men som vanligt kan man inte räkna med några överpriser från deras sida, speciellt inte som den är fajtad.

Hur menar du ?
Ska du byta in din hoj mot en billigare o få cash av handlaren eller ska du byta in o lägga till lite för att hämta ut en dyrare hos handlaren ?

17-18 kkr är nog inget konstigt bud.

Mycket beror på vad du tänkt köpa av handlaren (hur mycket pengar du tänkt lägga i mellan).....köper du en fullspecad goldwing till listpris kan du nog få 30´ för din :)

Tänkt att byta hojen plus lägga pengar emellan för en dyrare hoj.

Får lägga 60 mellan på min -08 om jag ska byta till cbren så räkna inte med överpriser direkt hos en handlare.

Nu kanske ni tycker 65 vär ett ok pris på min då jag kan köpa cbren rent för 125 men jag tycker det är LITE klent.

Henrik

Får lägga 60 mellan på min -08 om jag ska byta till cbren så räkna inte med överpriser direkt hos en handlare.

Nu kanske ni tycker 65 vär ett ok pris på min då jag kan köpa cbren rent för 125 men jag tycker det är LITE klent.

Henrik

65000 för en r6 -08? Skapligt skambud!

Jag bjuder 70kkr!

Tänkt att byta hojen plus lägga pengar emellan för en dyrare hoj.
Räkna inte med att dom går med på det om du vill köpa en beggad hoj hos dom. Inbyten säljer dom ogärna mot nya inbyten.

Hur menar du ?
Ska du byta in din hoj mot en billigare o få cash av handlaren eller ska du byta in o lägga till lite för att hämta ut en dyrare hos handlaren ?

17-18 kkr är nog inget konstigt bud.

ne fy fan, då säljer man den hellre till nån privat person vid en snabb affär så nån blir lycklig i alla fall. tänkte mer göra det enkelt för mig än en massa bökande fram o tillbaka med oseriösa köpare.

Räkna inte med att dom går med på det om du vill köpa en beggad hoj hos dom. Inbyten säljer dom ogärna mot nya inbyten.

det är nåt sånt jag tänkt, nåt begagnat inte nå 2008 modell

Last edited:
jag tycker faktiskt våren är lättare o sälja på.. de är liite av köparens marknad nu.. jag skickar alltid iväg skambud om jag ska köpa nåt.. ser jag 5 hojar på blocket som jag vill ha så skickar jag skambud direkt,, man får nästan alltid positivt svar av någon.

Alla sporthojjar är svåra att bli av med numera - det är ingen nyhet!

Fajter eller ej, bara att bita i det sura äpplet - vill du sälja eller ej?

En polare till mig resonerar såhär: Om jag skickar ut en massa skambud på många hojar så kommer nån desperat snubbe tillslut att nappa.

Det är knappast lönt att bli arg på folk som skambudar. Skit i att svara helt enkelt.

Min erfarenhet är att det faktiskt lönar sig att acceptera ett skambud från en privatperson jämfört med vad en handlare ger i inbyte.
Men det kostar ju inget att fråga...

Alla sporthojjar är svåra att bli av med numera - det är ingen nyhet!

Fajter eller ej, bara att bita i det sura äpplet - vill du sälja eller ej?

Som sagt...

@bullysmile: Var glad att det inte är en ett år gammal tusenkubikare du vill bli av med. Då hade du fått ta den riktigt djupt upp i röven...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage