Går konstigt på halvgas

DarkStyler

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
suzuki rmz 450 2006
Tjenare grabbar jag har införskaffat en suzuki rmz 450 med 490 kit. har ett problem som är lite svårt att beskriva, skall försöka dock.

När jag gasar och den driver på går den alldeles utmärkt men, säg att jag släpper ner gasen till halvgas och den inte driver på, börjar den blöddra och hoppa jättemysko, och sen kommer han inte ordentligt när jag drar på igen utan att fräsa på rejält, har haft isär förgasaren och kollat alla inställningar på nålar och skruvar.
Jag blir inte klok på detta

Tacksam för svar //Pärra

Justera munstycksnålen "uppåt" så att den går snålare.

Följande påverkar bränsleblandningen under följande intervall.

0-1/8-1/4 gaspåslag => Luftskruv

1/8-1/4 => Munstycksnål (rak del)

1/4-5/6 => Munstycksnål (klämmans del)

1/2-1/1 => Huvudmunstycke

Last edited:
Det sjuka är att det oberoende på gaspådrag men när det inte driver på, när motorn har nått att arbeta med så blöddrar han oberoende hur fort det går eller gaspådrag hehe svårt att förklara =) ungefär nar man bara ska bibehålla en hastighet oberoende av hur fort det går så blöddrar han =)

Last edited:
Det sjuka är att det oberoende på gaspådrag men när det inte driver på, när motorn har nått att arbeta med så blöddrar han oberoende hur fort det går eller gaspådrag hehe svårt att förklara =) ungefär nar man bara ska bibehålla en hastighet oberoende av hur fort det går så blöddrar han =)

För fett går det ju hur som helst...
Borde det inte ha med nålens läge att göra? Eftersom det inte påverkar vid fullgas så borde det inte vara huvudmunstycket, tomgången och små trottelöppningar fungerar också normalt?
För mig låter det solklart som det, kan även vara skit i föggen - men det är ju lätt att åtgärda på samma gång som nålens läge justeras.

Funkar den bra när du ligger runt en crossbana å pressar på?? Många gånger bestyckar man crossar så de går kasst när man tex puttrar runt på en väg, men de går bra på en tung sandbana som är krävande..

För fett går det ju hur som helst...
Borde det inte ha med nålens läge att göra? Eftersom det inte påverkar vid fullgas så borde det inte vara huvudmunstycket, tomgången och små trottelöppningar fungerar också normalt?
.

För mig låter det väldigt självklart att det är nålen. Pga att det är när han släpper ner till halvgas.
Man motorbromsar ju inte på fullgas så att säga!!!

Sänk nålen ett steg i taget och prova, så ska du se att det blir bättre.

Men är du säker på att problemet är när du släpper ner till halv gas, eller är det bara 1/8 gas? Så fall är det lågfartsmunstycket du ska kolla på, eller en annan nål kanske.

Mats

sänkt nålen, beter sig exakt lika dant. Sedan är det inte halvgas utan från tomgång till princip bottgas blöddrar han om cykeln går nog fort så att han inte arbetar/driver på när man puttrar overoende gaspådrag

sänkt nålen, beter sig exakt lika dant. Sedan är det inte halvgas utan från tomgång till princip bottgas blöddrar han om cykeln går nog fort så att han inte arbetar/driver på när man puttrar overoende gaspådrag

Kan det vara så enkelt som att justera tomgången?
Annars lågfarts... är inte så lätt att hitta problemet med en så mager problembeskrivning!:tungan

*/ ?>
Back