Går inte riktigt som den ska, Bensin?

Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Nsr:en med jollymoto och 145 munstycke. Den går axxar bra dom 3-4 första växlarna, sen så "segar" de, ja hade ur tändstiftet och det var ganska ljust, så den får för lite soppa, men gör det så jävla mycket? Om jag får till rätt mängd bensin sen kommer den dra på alla växlar då?

När jag kommer upp i 120-125 så slutar den axxa, den orkar inte varva mer, då ligger jag på ca 7500 varv. (Det är orginaldrevning på)

Den är förövrigt importerad och jag har tagit bort varvtalsbegränsaren, så att cdi-boxen är ostrypt.
Men sen så snackade jag med en kille som sa att det kan vara så att avgasporten inte öppnar ordentligt och att det skule finnas 2 olika servo till avgasporten.
Hjälp!

det är ingen "Kick" vid 7-8000 på dom andra växlarna? Isånnafall är det avgasporten som inte öppnar.

blackburn_xt skrev:
2484070 Nsr:en med jollymoto och 145 munstycke. Den går axxar bra dom 3-4 första växlarna, sen så "segar" de, ja hade ur tändstiftet och det var ganska ljust, så den får för lite soppa, men gör det så jävla mycket? Om jag får till rätt mängd bensin sen kommer den dra på alla växlar då?

När jag kommer upp i 120-125 så slutar den axxa, den orkar inte varva mer, då ligger jag på ca 7500 varv. (Det är orginaldrevning på)

Den är förövrigt importerad och jag har tagit bort varvtalsbegränsaren, så att cdi-boxen är ostrypt.
Men sen så snackade jag med en kille som sa att det kan vara så att avgasporten inte öppnar ordentligt och att det skule finnas 2 olika servo till avgasporten.
Hjälp!

Precis sådär betedde sej min hoj när avgasporten inte öppnade som den skulle, ta en titt och ställ in allt så ska du se att de blir fart på hojen sen. :)

Fick samma problem när jag plockade bort luftburken, det gick bra att gassa på upp till 4 drygt, sen började den hosta lite och tappa orken. Gick för magert.

Okej! Hur ska avgasporten vara inställd?

ÅP de första växlarna kommer kicken vid 7-8 k varv, men inte på de högre växlarna, om du fårstår:)

blackburn_xt skrev:
2484202 Okej! Hur ska avgasporten vara inställd?

ÅP de första växlarna kommer kicken vid 7-8 k varv, men inte på de högre växlarna, om du fårstår:)

Så var min med, du måste få porten att öppna mer, då löser det sej. :)

Här är en bild på avgasporten, är det någon som kan säga om den är helt öppen eller om den är "strypt"

Bifogat

• tmpphpUVWkZj.jpg
    tmpphpUVWkZj.jpg
    72.8 KB · Visningar: 57
blackburn_xt skrev:
2484295 Här är en bild på avgasporten, är det någon som kan säga om den är helt öppen eller om den är "strypt"
Ser inte riktigt ut som det trycker jag. Det är samma cylle och avgasport på crm och nsr och crmen öppnar mer. (Tycker jag det ser ut som, har en skuren cylle brevid mig men den saknar avgasort..)

prulle skrev:
2484350 Ser inte riktigt ut som det trycker jag. Det är samma cylle och avgasport på crm och nsr och crmen öppnar mer. (Tycker jag det ser ut som, har en skuren cylle brevid mig men den saknar avgasort..)
Kan gå ut och kolla. Återkommer med bild på crm:ens avgasport.

imgp2858.jpg

Last edited:
blackburn_xt skrev:
2484295 Här är en bild på avgasporten, är det någon som kan säga om den är helt öppen eller om den är "strypt"

Den öppnar ju efter varven, och jag tror inte du hade hojen igång när du tog den där bilden. Alltså är den stängd där. Skruva så den är med öppen ifrån början, bara att skruva och sen ut och testa hojen och göra de om och om tills de blir bra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti