Går inte på alla???

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jaha, då har man skruvat hela helgen bara för att upptäcka att älsklingen inte vill gå riktigt när man startar henne :(

Jag har nya stift, fin gnista på alla. Soppa får den, för den startar men går på 3 cyllar. Kollat ventilspel.
Motståndet i spridarna är inom toleransen.
Funderar på om en spridare kan hängt sig. Nån som vet om detta är vanligt efter vintern. Har sökt men inte hittat nåt på forumet som stämmer riktigt.

Kanske nån som haft liknande problem å botat detta med Injector cleaner?

Hojen är en CBR929.

Rpfh Rikard

Jaha, då har man skruvat hela helgen bara för att upptäcka att älsklingen inte vill gå riktigt när man startar henne :(

Jag har nya stift, fin gnista på alla. Soppa får den, för den startar men går på 3 cyllar. Kollat ventilspel.
Motståndet i spridarna är inom toleransen.
Funderar på om en spridare kan hängt sig. Nån som vet om detta är vanligt efter vintern. Har sökt men inte hittat nåt på forumet som stämmer riktigt.

Kanske nån som haft liknande problem å botat detta med Injector cleaner?

Hojen är en CBR929.

Rpfh Rikard

Jag hade ungefär samma prob med min Hornet när den skulle startas. Satt och funderade och funderade på vad det kunde vara. Sen provade jag en gång till, och då var alla holkar med! Troligtvis hade inte bensinen hunnit rinna fram till alla förgasare vid första försöket.

Såg nu att du hade insprutning, vilket borde såga min enkla teori...

/M

Jepp, sprut var de :)

Har provat flera gånger och låtit den stå å gå en stund då å då. Kanske ska testa att lyfta spridarbryggan imorrn å köra på starten å kolla om alla spridarna sprider :tungan

Påminnelse Mannen.. Nu slår du igång japsen :huvet å känner på värmen på grenrören ((OBS inte med ollat.)) Sen skiftar du spridare på den cyl som inte alstrar värme så lär du flytta felet! Sen bär de av till Ahlquist för nya delar sen är de hårdrock:yoparty

Yoo!
//Håk..

el så varvar du ur den så den vaknar :tummenupp

Jag hade samma problem med min... visade sig att en slang va klämd något när jag hade satt dit tanken. :huvet

Lyfte ur spridarbryggan å körde på starten, alla spridarna gjorde sitt jobb.

Ska strax göra dagens första försök å starta. Fan va sånt här SUGER :gnissla

MEN ÅÅÅHHH!!!! :mad:

Snacka om å va talanglös! Hade förväxlat 2:ans å 3:ans tändspolekontakter :huvet

Men nu går hon fint :tummenupp
Ibland e man bara sååå... Ha ha ha!!!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka