går inte och kopplaur?

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Var ute å åkte en sväng nyss. Tyckte de var något fel på kopplingen, går lixom inte å kopplaur, utan den driver hela tiden? Om kopplingen är slut så ska de väl gå att kopplaur iaf? Kollade lamellerna men såg inget fel på dom, iof så vet jag inte hur stor klackarna på lamellerna ska vara, men de fanns ju klackar iaf. Vad kan då vara fel? Är de bara att köpa nya lameller och vad kostar sånt?
 
soppatorsken skrev:
Prova att justera vajern först.
De var de första jag gjorde, men blev inge bättre.

Dez de kolla jag ju aldrig iof. Kan dom ha slagit sig? för de var jävligt varmt när jag skulle till å skruva bort skruvarna till kåporna.
 
Sadam skrev:
De var de första jag gjorde, men blev inge bättre.

Dez de kolla jag ju aldrig iof. Kan dom ha slagit sig? för de var jävligt varmt när jag skulle till å skruva bort skruvarna till kåporna.

om skivorna slår sig så får du oftast problem med att den slirar också!
du kan kolla dom genom att lägga dom på en bit glas om dom är gul blå eller lilla någonstans (istället för stålfärgade) så har den skivan med störrsta sannolikhet slagit sig
 
haaaa jag har löst problemet. Det var som gropar i kopplingskorgen där lamellerna spårar i korgen. Slipade ner groparna som kom från lamellerna och de blev :tummenupp
 
Sadam skrev:
haaaa jag har löst problemet. Det var som gropar i kopplingskorgen där lamellerna spårar i korgen. Slipade ner groparna som kom från lamellerna och de blev :tummenupp

det var billigt fel :tummenupp

trevligt att se fler skutskärsbor på forumet :tummenupp
 
drzero skrev:
det var billigt fel :tummenupp

trevligt att se fler skutskärsbor på forumet :tummenupp

Jupp å tur var de :hihi

Jag tror du känner igen mej va :rolleyes: jag tror jag vet vem du e :tomten
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top