Går inte att öppna bifogad word-fil direkt från Outlook

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hej hej,

Av någon anledning går det inte att öppna en bifogad word-fil från en avsändare direkt från Outlook. Däremot går alla andra bifogade wordfiler att öppna från Outlook.

Det går att komma runt problemet genom att spara filen på skrivbordet och öppna den därifrån. Men vad är anledningen till det här problemet? Någon som vet?

Går det att lösa på något sätt så att jag kan öppna även denna wordfil direkt från Outlook.

/SSB

Vad händer (inte), lite mer specifikt. Får du nån felruta eller krachar eländet?

Kan du ha råkat få den aktuella avsändaren på någon "ej betrodda avsändare" eller något i den stilen?

Det kommer bara upp en ruta där det står att "Filen kan inte öppnas". Det är Office 2003 så det borde inte vara något kompatibilitetsproblem tycker jag...och som sagt, det går ju att öppna filen bara jag sparar den till skrivbordet först.

Det finns inga speciella inställningar för just den avsändaren och mailet går att öppna hos andra mottagare så det verkar inte vara något konstigt hos själva avsändaren.

Kan fonter ställa till problem tro? Om filen använder en font jag inte. Men iofs har jag för mig att den bara defaultar till Times New Roman då.

Hmm... Verkar ju faktiskt lite konstigt.

Fonter ska inte spela någon roll. Finns inte fonten använder Word nån default (Courier new har jag för mig...)

Spontant känns det som att någonting går fel när filen sparas i temp-mappen inför öppning. Provat köra en diskrensning och rensa temporära filer?
* Stäng alla program
* start - program - tillbehör - systemverktyg - diskrensning
* kryssa i vad du vill men inkludera "ta bort temporära filer".
Prova igen...

Gäller det förresten alla word-dokuement från den avsändaren eller är det bara ett dukument som strular?

Jag tänkte också först att det var något strul med tempmappen. Men eftersom felet endast gäller 1 avsändare slog jag bort tanken.

Det är ju värt att testa såklart. Problemet sitter på min mors burk så jag får försöka köra diskrensning när jag hälsar på.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back