går inge bra för mig!

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00
då var det dags igen inte nog med den där skadan i motorn som jag jobbat med så har jag nu lyckats slå över också : ))

drar i ettan går upp lagom högt pangar i tvåan för en gångs skull!
och den går över när jag pangar i växeln flyger iväg men klarar sig ändå relativt bra. själv hamnar jag på skinkan och ser mc:n flyga iväg utan att få någe speciellt ont.

det som pajja var typ baklyset (glaset) sen lite repor här å där ingen större fara sen typ växelpinnen och kopplingshandaget får jag böjja tillbaka! klarade mig nog relativt bra.

ska försöka få in filmen så ni får se :D

hur många gånger har ni vurpat? ni som håller på och weelar / kan weela som nisse man :]. för mig var detta första gången har väl försökt kanske 50 - 100 gånger. börjar kunna köra lite på tvåan nu.. fast nu tvekar jag på att forsätta kan ju bli dyrt :(

men som sagt hur många gånger har ni vurpat under tiden som ni försökt lära er?
 
Fråga Johan ;) hehehehe
Jag har slagit över en gång på 2:an pga gashäng efter en rejäl tvätt (vatten i förgasaren) drog upp den på 2:an i lagom höjd (ganska högt) och släppte sedan av till lagom gas men hojen gasade på ännu mer och ja....hehe men det hände inte så mycke förutom baklyse och lite trasig Nisse :p Det är enda gången faktiskt, men visst har det varit nära nån gång...

Ett tips är att träna på 1:an först utan at växla, och när du har fått in lite flyt där så börja koppla upp den på 2:an.
Sen när du fått flyt på tvåan så kan du växla vidare till 3:an (MED koppling!)
Den blir onödigt nervös när du ska växla till 2:an. Iaf när man håller på och lär sig.
Att stå på passagerarpinnarna är ett ganska bra sett också, stå på dom och ryck upp den på 2:an eller 3:an till att börja med. (Tänk på att den kommer upp lättare och fortare då bara!)

Upp med filmen! :D
 
Jag har slagit över 3 gånger.

1: Jag stod med höger foten på bage hållaren och vänster foten på växel pinen. Drog upp den på 2:an gick bra först sen råkade jag gasa lite mycket så bage hållaren började skrapa i. Gled en bit sen började det vingla för mycket så jag hopade av och fick ett litet skrap märke på handen.
På hojen gick baklyktsglaset sönder och styret vred sig framåt när det tog i backen. Det var bara att låsa på skruvarna som höll styret och vrida tillbaks och skruva åt.

2: Jag stod på pasagerar pinarna och trode att jag hade i 4:ans växel men jag hade i 3:an. Jag gasade så mycket som jag brukade göra på 4:ans växel och rök i styret. Det tog typ 3 seckunder så rulade jag lite på marken och sen såh jag hojen åka i väg på ett hjul och sen velte den åt sidan. Vart en ganska stor smäll.
Jag fick ett sår på knät och vart lite öm i ena handen.
På hojen gick baklyset sönder, styret vred sig framåt igen, ena bakspegeln krosades och det vart repor på bak och fram skärmen och lite på sido kåpan. Av den kraftiga påfrästningen som vart på framhjulet när den välte så vred sig påda gaffel ben åt vänster så när man höll styret rakt så svängde hjulet åt vänster.
Gafflarna var lätta att fixa till var bara att låsa på skruvarna som höllfast dom och vrida tillbaks. (Gaffelrören böjde sig inte)

3: Jag var ute och körde efter det hade regnat och då vart det fuktigt i förgasaren så jag fick gasheng på bakan och slog över.
Det gick till så här. Jag drog upp den på 2:an sitandes och när jag skulle läga i 3:an så kändes det som om den gick i men det gjorde den inte. Jag gasade lite till och då märkte jag att det fortfarande var 2:an i och då släpte jag på gasen så den skulle gå ner igen men då fick jag gashen så den varvade på. Jag åkte en liten bit i ca kl. 1 lutning och försökte bromsa ner den men jag lyckades inte så jag släpte och gled en bit på rumpan.
Det vart inget på mig bara lite hål i regn byxorna.
På hojen vred sig styret som vanligt och gafflarna igen. Baklyset pajade också. Koplingshandtaget gick sönder och det vart lite repor på stänkskärmarna.


Hade jag inte haft bage hållaren så hade den slagit runt helt och pajat instumenteringen.

BAklyset kunde jag laga och använda igen efter någon av vurporna.

Jag vart lite skraj för att köra på bakan efter vurporna men det gick över sen.

Det var nog allt tror jag :D :rock
 
vad klarar ni att få upp dom på? och i vilken ordning lärde ni er det? 1:an stegra? sen 2:an ? vilka lärde ni er växla mellan först?

för nu är jag rätt stabil på 1:an och 2:an fick jag upp den på idag!!! genom att bara gasa :D har försökt massa gånger så blev jävligt förvånad när den helt plötsligt kom upp!!... 3:an är väl omöjlig utan att stå på pasagerarpinnar lr liknande?

men det jag undrar vad borde jag fortsätta med nu? 1 > 2 lr 2 > 3 (växla i luften asså) lr borde jag testa få upp den på 3:an med pasagerarpinnarna? eftersom jag dragit över den på 1:an > 2:an en gång är jag inte så pigg på det :) nått tipps på vad jag borde försöka lära mig nu?
 
steff skrev:
vad klarar ni att få upp dom på? och i vilken ordning lärde ni er det? 1:an stegra? sen 2:an ? vilka lärde ni er växla mellan först?

för nu är jag rätt stabil på 1:an och 2:an fick jag upp den på idag!!! genom att bara gasa :D har försökt massa gånger så blev jävligt förvånad när den helt plötsligt kom upp!!... 3:an är väl omöjlig utan att stå på pasagerarpinnar lr liknande?

men det jag undrar vad borde jag fortsätta med nu? 1 > 2 lr 2 > 3 (växla i luften asså) lr borde jag testa få upp den på 3:an med pasagerarpinnarna? eftersom jag dragit över den på 1:an > 2:an en gång är jag inte så pigg på det :) nått tipps på vad jag borde försöka lära mig nu?
4:an sittandes funkar :tummenupp Först 1:an ja, sen 2:an. Sen tror jag att 2->3 kom samtidigt som ståendes på pass.pinnarna kom på 4:an.
Upp på tvåan sen växla vidare till 5:an! :tummenupp
Skit i 1:an, träna på 2:an! Och som sagt, försök att hålla foten på bromsen! Tror du att du ska flyga över så skit i det och bromsa bara, du grejar det! Bild, film?
 
Jag slog över med Xr'n när morsan låg 30 meter bakom i bil. Populärt!!
Snett styre + gaffel. Repig bakskärm. Hastighetsmätarn i tusen bitar. Kostade 2600 ny men hitta en annan son passa för 300 (den suger iofs). Repa hål på brallorna i arslet och va lite allmänt öm.
 
får du upp den sittandes på 4:An !?!?!??!!? :skrämd

varför känner jag mig så dålig för? :rodnar

och hur fan får du upp den på 4:an sittandes? full frambroms först sitta absolut längst bak full gas och pang med kopplingen lr :)? vill helst hålla på utan koppling alltså att ha växeln i hela tiden.... om du nu ens pangar med kopplingen på 4:an? för 2:an går ju upp utan koppling... går den upp på 3:an utan koppling också?
 

Bifogat

  • steffmcboeg011.jpg
    steffmcboeg011.jpg
    37.3 KB · Visningar: 305
steff skrev:
får du upp den sittandes på 4:An !?!?!??!!? :skrämd

varför känner jag mig så dålig för? :rodnar

och hur fan får du upp den på 4:an sittandes? full frambroms först sitta absolut längst bak full gas och pang med kopplingen lr :)? vill helst hålla på utan koppling alltså att ha växeln i hela tiden.... om du nu ens pangar med kopplingen på 4:an? för 2:an går ju upp utan koppling... går den upp på 3:an utan koppling också?
Japp det funkar :) Näe, men gunga rätt och lek med kopplingen så går det :)
3:an tror jag nog det funkar att ta upp den utan koppling, men det blir nog mycket lättare med!!
 
steff skrev:
får du upp den sittandes på 4:An !?!?!??!!? :skrämd

varför känner jag mig så dålig för? :rodnar

och hur fan får du upp den på 4:an sittandes? full frambroms först sitta absolut längst bak full gas och pang med kopplingen lr :)? vill helst hålla på utan koppling alltså att ha växeln i hela tiden.... om du nu ens pangar med kopplingen på 4:an? för 2:an går ju upp utan koppling... går den upp på 3:an utan koppling också?

Var e hjälmen? :whip :crash :notme :rolleyes:
 
Uhhmm :p
Får upp min ts på ettan sittandes, och på tvåan ståendes .. Den e iofs på 15 häst men det borde väll gå ändå?
fyran e långsökt känns det som!!
Tips tack :)
 
Exakt samma gjorde jag! drog upp den på 1an o sen skulle ja lägga i 2an. Alla andra gånger då hade ja inte lyckars men när ja tog upp den högt på 1an så slog ja runt.
instrumetpanel o baklyse eleminerades och lyktkåpan sprack o blev repig som faen.
Men d e bara d att han som sålde den sa att den garanterat var strypt. Han sa att den satt i utblåset. Men sen när ja kollade så satt där ingen. Men ja tror att den är strypt.
2an känns ju omöjlig o få upp den på.
Är en ostrypt lätt att få upp på 2an?
 
Jag ska ta det lugnt med wheelies tror jag
Kommer att kosta som fan annars ju... =)

Köpa nya kåpor, köpa nya massa saker....
 
steff skrev:
får du upp den sittandes på 4:An !?!?!??!!? :skrämd

varför känner jag mig så dålig för? :rodnar

och hur fan får du upp den på 4:an sittandes? full frambroms först sitta absolut längst bak full gas och pang med kopplingen lr :)? vill helst hålla på utan koppling alltså att ha växeln i hela tiden.... om du nu ens pangar med kopplingen på 4:an? för 2:an går ju upp utan koppling... går den upp på 3:an utan koppling också?

Gasa upp den utan koppling gick inte ens på ettan på min förra cykel! :notme
 
någon här som klarar av att wheela med sport-125or!!??
jag kan bara resa min lite på ettan vid 7 tusen med ryck.... men sen när den dönar ner igen så e den på 10 tusen varv o skriker! =/
 
AdrenalineRush skrev:
någon här som klarar av att wheela med sport-125or!!??
jag kan bara resa min lite på ettan vid 7 tusen med ryck.... men sen när den dönar ner igen så e den på 10 tusen varv o skriker! =/
Växla kanske? ;)
 
AdrenalineRush skrev:
någon här som klarar av att wheela med sport-125or!!??
jag kan bara resa min lite på ettan vid 7 tusen med ryck.... men sen när den dönar ner igen så e den på 10 tusen varv o skriker! =/

Min reser sig lite på 2an, utan ryck eller koppling :)
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top