Går i cross tankar.

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
cbr 1000rr
Vintern närmar sig med stormsteg och jag vill ju inte sitta o vänta flera månader på o få gääsa igen, så jag kom på den grymma ide'n att man kanske ska köpa cross o lajja med i vinter.

Sååå, vilket märke ska man köpa o vad ska man hålla sig ifrån? är helt lost på cross sidan, 2takt 250cc är väl det som lockar mest just nu.
kikat lite på yamaha yz typ 02-03...

Hur ofta byter man kolv? osv osv..

Mvh Patrik

alla crossar är ungefär lika.. men kan dela med mej utav det jag kan.
reservdelar ligger i ungefär samma pris klass då t.ex. ufo gör plast kit till de flesta hojjar, och kolvar som du undra över gör WISECO (lite dyrare) eller PROX (lite billigare) och dom gör kolvar till de flesta hojjarna,

Kan dela med mig lite om Ktm:en

snygg enligt mej, har hydral koppling ifall du siktar in dej på 02-03 dock så är det mindre känsla med hydral koppling jämfört med vajer, men ack så lättare.

inget länkage men det kanske inte du bryr dej om du bara ska köra lite enduro samt leka på isar med dina vänner etc.. men om du ska köra fort på bana/enduro så kommer du känna skillnad jämfört med en hoj som har det.

Gasgas

samma sak här hydralkoppling...
är lite halv svårt att få tag på delar för det de flesta återförsäljare vet lite om hojen och hänvisar en till orginal delar som är svek dyrt! (iaf vad jag har upplevt) men ohlunds.se har koll på gasgas och dom skickar delar över hela landet som tur är.

annars är det väl hugget som stucket kawa, yama, honda, sukka. dom är väl likadana tror jag förutom att hondan verkar ha bättre ram än resten då kawa, suzuki, yamaha har bytt till alu ram på de senare modellerna

Hade en Ktm 125 -98 innan med hydral koppling funkade kanon, men en så pass gammal cykel blir där myyyycket meckande på :P

men efter att ha sett hur den ligger i pris på reservdelar, hur bra dom håller etc etc så lämnar jag inte ktm och ska köpa ny nu på lördag så jag kan varmt rekomendera ktm

har även kört Honda 250f och suzuki 250 2takt men inte alls lika sköna att köra som ktmen

det är iaf min uppfattning så satsa på ktm det är riktigt fina grejer :)

Ang. delar till gasgas så har du bara inte hittat rätt kille att handla av, daslivaracing.se och trollhättans mc-sport är några som jag har mycket bra erfarenheter av. Även jocke.se är ok.

Sitter o kikar på blocket och har fastnat lite för Kawasaki kx 250 och KTM 250 SX.. är det någon av dom som är en bättre hoj eller är det hugget som stucken o smaken är som baken?

Sitter o kikar på blocket och har fastnat lite för Kawasaki kx 250 och KTM 250 SX.. är det någon av dom som är en bättre hoj eller är det hugget som stucken o smaken är som baken?

ett tipps är att kolla på enduromx.com där är de ofta bra crossar till salu och dom som säljer där är ofta kunniga..

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back