Går Husabergaren för snålt

• Thread starter Thread starter hp
  • Start date Start date

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Har kört i tre timmar med Husabergen nu. Har problem med att den eftervarvar i ca 5 sekunder när man slår av gas. Krökarna har blivit ganska blå dom med. Jag misstänker att den går för snålt. Munstyckena är dom som följde med hojen och polarens hoj som har gått lika långt har inte detta problem. Ska jag kanske byta lågfartsmunstycke? Vad tror ni?

när du har knappen till tändningen på hi så ligger varvet kvar nån sekund så är det på min iaf

/ Niclas

circus skrev:
när du har knappen till tändningen på hi så ligger varvet kvar nån sekund så är det på min iaf

/ Niclas
Ska inte vara så iaf...

Vad har du för munstycken hp ??

Mina blev tokblå ända bak till ljuddämparen när jag körde med för små munstycken på isen. Små munstycken i kombination med vinter var tydligen ingen bra grej.

Jag och mindraper testade lite olika och HELT ovetenskapligt och utan att bänka eller annat fjolligt (alltså dyrt som inte vi har råd med) utan enbart på känsla kom vi fram till att 38, DR270 och 185 (om jag nu minns rätt) verkar funka bäst helt original.

Han har lika munstycken som mig (40, DR272 och 190) fast min får inte blåa krökar. Dom blir ju inte blåa ända bak, bara i böjen.
Låter konstigt att den ska gå snålt med den bestycknungen :confused:

Totto skrev:
Han har lika munstycken som mig (40, DR272 och 190) fast min får inte blåa krökar. Dom blir ju inte blåa ända bak, bara i böjen.
Låter konstigt att den ska gå snålt med den bestycknungen :confused:
Snarare för fett med den bestyckningen. Känns lite tvekande på låga varv eller hur ??

Lite blått ska det såklart bli men kanske inte som på min hoj nedan. Kolla ordentligt så syns det att det är blått ända till dämparen. Bara krökarna verkar rätt.

Bifogat

• blå_pipor.jpg
    blå_pipor.jpg
    9.7 KB · Visningar: 93
Det händer nog bara när tändningen står på HI eller? isf står tomgången för högt.. då hänger hankvar i varven...

hp skrev:
Har kört i tre timmar med Husabergen nu. Har problem med att den eftervarvar i ca 5 sekunder när man slår av gas. Krökarna har blivit ganska blå dom med. Jag misstänker att den går för snålt. Munstyckena är dom som följde med hojen och polarens hoj som har gått lika långt har inte detta problem. Ska jag kanske byta lågfartsmunstycke? Vad tror ni?

Jag har haft problem med att den inte laddar batteriet också. Jag fick en ny regulator som jag monterade idag och nu blev den bättre. Har i och för sig inte kört den riktigt varm än men det märktes skillnad direkt. Nu eftervarvar den inte som den gjorde innan.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard