NakenBandit
Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Nu har jag stora problem med min Bandit 600.
Innan vinterdvalan gick den bra, lite magert i mellanregistret bara. Under vinterdvalan ville jag råda bot på detta så tog jag isär förgasarna för att sätta in Holeshots Stage 1 jetkit, något som jag senare såg bara var brickor och munstycken som jag själv kunnat fixa för en 50-lapp, fast man kan väl säga att jag betalade resten för hans kunskap då.
Hur som haver, när jag satte ihop allt senare och skulle starta den så gick den så fett att om jag inte låg på över 7000 varv så fetade den ner sig så pass att den dog. Den var "exakt" lika blöt på alla 4 tändstiften.
Jahapp tänkte jag, för hög nålhöj, så jag sänkte den till original och drog efter gasolbränning av tändstiften igång igen. Nope, fetade fortfarande ner sig.
Hmm, flottörhöjden då. Kollade den och den stämde. Rengjorde samtidigt förgasarna grundligt, kollade så att membranen var täta och att chokereglaget gick smidigt tillbaka. Rengjorde K/N-luftfiltret, kollade så att alla slangar var okej, bytte till nya tändstift. Slet bort evak-slangarna då jag hört att de kan spöka på Banditen. Rengjorde samtidigt alla anslutningar vid tändspolarna och tändhattarna. Bränslekranen verkar funka då den inte läcker o har sig.
När jag startade upp den igen var det samma visa. Fet på låg o mellan så till den milda grad att den dör om man försöker hålla sig där????
Nu är allt original, förutom en storlek större huvudmunstycken på 1:ans o 4:ans cylindrar. Den gick helt utan problem när jag ställde in den för vintern och nu börjar jag bli rätt så fundersam över vad f-n det kan vara.
Vad kan ge dessa problem, att den går så fett i låg o mellanregistret? Visst styrs de områdena mest av lågfartsmunstyckena,nål o flottörhöjd som alla är original nu?
Behöver verkligen hjälp nu.
Tack på förhand, Ralf.
Innan vinterdvalan gick den bra, lite magert i mellanregistret bara. Under vinterdvalan ville jag råda bot på detta så tog jag isär förgasarna för att sätta in Holeshots Stage 1 jetkit, något som jag senare såg bara var brickor och munstycken som jag själv kunnat fixa för en 50-lapp, fast man kan väl säga att jag betalade resten för hans kunskap då.
Hur som haver, när jag satte ihop allt senare och skulle starta den så gick den så fett att om jag inte låg på över 7000 varv så fetade den ner sig så pass att den dog. Den var "exakt" lika blöt på alla 4 tändstiften.
Jahapp tänkte jag, för hög nålhöj, så jag sänkte den till original och drog efter gasolbränning av tändstiften igång igen. Nope, fetade fortfarande ner sig.
Hmm, flottörhöjden då. Kollade den och den stämde. Rengjorde samtidigt förgasarna grundligt, kollade så att membranen var täta och att chokereglaget gick smidigt tillbaka. Rengjorde K/N-luftfiltret, kollade så att alla slangar var okej, bytte till nya tändstift. Slet bort evak-slangarna då jag hört att de kan spöka på Banditen. Rengjorde samtidigt alla anslutningar vid tändspolarna och tändhattarna. Bränslekranen verkar funka då den inte läcker o har sig.
När jag startade upp den igen var det samma visa. Fet på låg o mellan så till den milda grad att den dör om man försöker hålla sig där????
Nu är allt original, förutom en storlek större huvudmunstycken på 1:ans o 4:ans cylindrar. Den gick helt utan problem när jag ställde in den för vintern och nu börjar jag bli rätt så fundersam över vad f-n det kan vara.
Vad kan ge dessa problem, att den går så fett i låg o mellanregistret? Visst styrs de områdena mest av lågfartsmunstyckena,nål o flottörhöjd som alla är original nu?
Behöver verkligen hjälp nu.
Tack på förhand, Ralf.