Går fan så illa efter marksyning...

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
Köping
Hoj
zx9r
Har en zx9r -95 som går illa efter en marksyning... :confused:
Den gick illa på låga varv förut, men på höga varv som en dröm.
Efter marksyningen (grus i korsning-typ 30km/h-cykeln gled över hela vägbanan-slutligen ner i diket och la sig upp och ner-vurpa), så går fanskapet ännu sämre än innan...
Den startar som den ska och inga tendenser till blå-, svart- eller vitrykning.
Men när man åker iväg går den sämre och när man kopplar ur så dör den på direkten.
Har för mig att den gick hyfsat på lite högre varv, när jag provade den efter vurpan för en månad sen...

Är det förgasarknas eller något annat..
 
Har du kollat nånting på hojen?
Börja med förgasarna.
Sitter dom som dom ska?
Luftburken släppt?
Har kåpan där pickupen för tändningen fått en smäll?
 
Nej, jag har inte kollat något än... blev bara såååå trött på hela situationen.
Men nu känns det som att man skall ta tag i det.
Kåpan där pickupen för tändning sitter?
Kanske står i verkstadsboken i och försig, är på jobbet nu.
 
Vakuumslangarna har ganska stor påverkan på motorgången. Kolla t ex att slangen från frontkåpan sitter bra.

Jag glömde montera slangen efter att ha monterat framkåpan och hojjen gick som skit tills dess att jag hittade problemet. Gick inte att varva över 4000 varv, orkeslös.

/a
 
Vakuumslangarna har ganska stor påverkan på motorgången. Kolla t ex att slangen från frontkåpan sitter bra.

Jag glömde montera slangen efter att ha monterat framkåpan och hojjen gick som skit tills dess att jag hittade problemet. Gick inte att varva över 4000 varv, orkeslös.

/a

Hade exakt detta problem med min zx9r, felet var även det vakumslangarna...

Läs lite på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163916

Lösningen var som sagt vakumslangarna till toppkåpan

Ursäkta min okunskap, men vart sitter vaccumslangarna...?

Vakumslangarna går från förgasarna, under luftburken fram till två små rör som går genom toppkåpan fram...
 
Last edited:
Har plockat ur plockat ur förgasarna, skruvat isär och kollat... Satt ihop allt igen, men inget bättre.
Tyckte mig höra en tendens till "knack".. :huvet

Vad göra härnäst?!?!
 
Fick tipset att kolla lågfartsmunstycket i fuggarna, med anledning av den dåliga gången...
Enligt mekboken ska jag skruva in till botten och räkna varv, för att sedan skruva ut dom. Men dom sitter ju som berget själv.. Vill ju inte ta i och paja kopparskruven, VAD GÖRA!?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top