Går en sporthoj in i en Hyundai H1 van -01

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej som rubriken lyder så undrar jag om jag kan lasta in min cbr 600 stunthoj i Hyundai H1 van -01.

Ok det kanske är det mest optimala men går det att ha hojen ståendes där bak så är det ett bra allternativ känner jag.

Någon som vet nått mer om den bilen så är all info välkommen

Bara lassa på med info tacksam för alla svar
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har inte nån direkt erfarenhet av såna, men med tanke på hur stora dom ser ut på bild små måste ju hojen få gott om plats i en sån

Har för mig att de går att få plats med en sporthoj på skoda/vw pick-up:er med så..:näsblod
 

bt

# 26 Superbike
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Rimbo
Hoj
Yamaha R1-07
H1 Van

Det kan bli problem med i och urlastning om du har höjt styret mycket på din stunthoj.
Jag kör själv en H1 och lastar en R1-07 utan problem.
Skåpet är som lägst precis i dörren.
Relativt långt skåp för en annars så liten bil!
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Enda problemet vi hade me våran va att kopplingen mellan kardanaxeln å vxl-lådan kajka ur å rasa lådan, inte helt lätt å hitta prylar på skroten. Annars har vi lastat en kawa zx9 -98 å jag hämta hem min sp-1 i den så lastmässigt funkar den bra :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
"Har för mig att de går att få plats med en sporthoj på skoda/vw pick-up:er med så.."
Det måste jag mäta upp. För jag tvivlar tex SV650S eller GSX-R 750 får plats i "min" VW Caddy.
Går det så hiip hipp hurra.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
ok, tack för info
Jag har ju kollat runt massor olika buss/skåpmodeller och märken nu nu och jag blir bara mer och mer förvirrad.

Spelar fan ingen roll ju verkar det som.

Cheva Van drar sjukt mycket soppa och går sönder jämt men man åker som en gud.
MB Vito går toppen på 22-25 tusen mil i regel.
Renault Kangoo är för små. enligt en del bara skit.

Kan ju fortsätta med fler men orkar inte.

Så till den återkommande frågan.
Vad skall man ha då om man skall ha en liten bil som man åker skönt i och kan köra hojen i?
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
"Har för mig att de går att få plats med en sporthoj på skoda/vw pick-up:er med så.."
Det måste jag mäta upp. För jag tvivlar tex SV650S eller GSX-R 750 får plats i "min" VW Caddy.
Går det så hiip hipp hurra.

I caddyn får man in iaf speed triple och daytona om man tar bort väggen bakom passagerarstolen (gäller den nyare modellen). Sett folk få in gsx-1000 i en peugot partner (dock med lite trix med framhjulet snett in i hörnet osv, men det gick) med, så med lite tur kanske det går i en "gammal" Caddy med.

ok, tack för info
...
Så till den återkommande frågan.
Vad skall man ha då om man skall ha en liten bil som man åker skönt i och kan köra hojen i?

Jumpy/Expert? Har båda varianterna på firman nu och de rullar på helt ok. Föredrar Viton komfortmässigt, men de är också lite dyrare om man vill ha lägre mil på dem.
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Vw transporter annars? eller varför inte en pick-up?

"Har för mig att de går att få plats med en sporthoj på skoda/vw pick-up:er med så.."
Det måste jag mäta upp. För jag tvivlar tex SV650S eller GSX-R 750 får plats i "min" VW Caddy.
Går det så hiip hipp hurra.
Har nåt minne av att ha sett bild på de här på forumet förut, dock så måste nog hojen så vinklad på flaket..

gammel motard + skoda pick up med kåpa går inte iaf, kanske går om den har öppet flak :)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top