Går en sport/Race hoj sönder på gatan?

Mm, köpte helt ny för säsongen för att slippa skit... :va

Hmm.. borde inte förra årets modell med 800-1000mil på mätarn med första servicen gjord vara ekonomiskt bäst?

Barnsjukdomar fixade och man slipper fisköra, + värdeminskningen som är sjuk första dagarna.
 
Det fina med en ny vore ju att få köra in den själv så det blir rätt. Nackdelen är väl att man måste lämna in den för service för att behålla garantin, och därför inte få den utförd med den noggranhet jag önskar. :gnissla
 
Hmm.. borde inte förra årets modell med 800-1000mil på mätarn med första servicen gjord vara ekonomiskt bäst?

Barnsjukdomar fixade och man slipper fisköra, + värdeminskningen som är sjuk första dagarna.

Klart det är så men jag var inte intresserad av att spara några tusen utan ville ha en ny båge... Angående inkörningen så är jag säker på att det går lika bra oavsett hur man gör/kör!
 
Jodå,vad jag minns min 125 cb la av 1980,skit va tråkigt,fick putta hojen hem heeeela vägen..så visst det händer:)
 
Det fina med en ny vore ju att få köra in den själv så det blir rätt. Nackdelen är väl att man måste lämna in den för service för att behålla garantin, och därför inte få den utförd med den noggranhet jag önskar. :gnissla
Motorn skar, bakhjulet låste sig. Hem köpa ny moppe, leta motor sen åka. r1-01
 
Klart det är så men jag var inte intresserad av att spara några tusen utan ville ha en ny båge... Angående inkörningen så är jag säker på att det går lika bra oavsett hur man gör/kör!

Var inte menat att vara drygt mot dig, förstår dig väl. :tummenupp

Var bara en egen fundering så här inne på småtimmarna.
 
Var inte menat att vara drygt mot dig, förstår dig väl. :tummenupp

Var bara en egen fundering så här inne på småtimmarna.

Var inte uppfattat som dryghet så lugn bara! Är bara less när jag kostar på mig en ny, inte helt gratis båge, så håller den i 212 mil! :mad:
 
Har stannat och hjälp dussintalet krompråmar men bara en SH.
 
Dom går inte sönder ute på gatan, men väl inne i garaget kan dom bråka, inte vill starta, oljedroppar undertill, miniblinkers som inte vill blinka, slip-on som lossnat m.m. :gnissla Så sporthojar är såna här luriga typer :gnissla :gnissla :gnissla
 
Italienska hojar brukar vibrera sönder längs vägen, men japanska håller tills man beslutar sig för att elda upp dom tror jag.
Den enda japanska hoj jag sett paja, var kompisens Gixxer sugfemti -98 som varit stulen två ggr, och vurpad/nödlagad 40 ggr. den hade något konstigt problem med tändningen på höga varv. Minns även att vi fick stanna och plocka upp kåpor och tejpa fast dom igen på den hojen. Det var nog den sunkigaste ratbike jag sett. Jag minns att jag låg bakom på samma resa som kåporna lossnade, då kom det tänder från bakdrevet flygandes ibland. Man såg en gnista i bakdrevet så small det i visiret. hehe. Newsteed minns du ditt ök till hoj.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top