Går en sport/Race hoj sönder på gatan?

Erick

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Suzuki Busa -05
Hallå alla vänner.
Hur många är det som har blivit stående på vägen av att hojen har pajat?

Finns det en chans till att det händer? Inte mig ännu, men nyfiken på om det finns någon erfarenhet.
/Erick :banana

Tycker inte att det är så ovanligt med hojar på 2-3000mil har utbytesmotor så troligen går dom sönder.:banana

Min GT250 -77 har blivit stående en gång pga. förknasartrubbel... en sporthoj på sin tid iaf!:D

Har aldrig hört talas om ett totalhaveriv på gata riktigt, men några döda batterier och flygande delar och lösa bultar har man ju vart med om. Nog läskigt...

Jag har råkat ut för det... Fick stopp på motorvägen och gled in till kanten och såg att det forsa soppa ner över motorn :gnissla... Meckade loss tanken och såg att soppaslangen hoppat loss under, så det var inget motorhaveri direkt... Hojen var en gixer 1000 -04

Alltså e det bara små problem. Hmm. Det ända jag vart med om är punka. Thats it..

Min GT250 -77 har blivit stående en gång pga. förknasartrubbel... en sporthoj på sin tid iaf!:D

Även min RD350 (sporthoj på sin tid också) har gått sönder skuren vev mm och lite till, det hör till undantagen att dom går utan något problem:D

Japanska sportisar är ju bevisat driftsäkra. Såg bla motorrads test då de blåkörde en gsxr 1000 i 5000 mil och då var motorn väl inom toleranserna.

Om man åkt mälaren runt några år, så ser man att hojar som e tillverkade i vissa länder e överepresenterade i stillastående pga tekniska problem :D

Å de e inga jappsar som ett hett tips :D

Min värdelösa ZX10R -08 rasade och fick bärgas... Fortfarande utan hoj efter nästan 6 veckor utan att ens ha fått besked om vad som egentligen hänt! Verkmästaren mumlade om att svänghjul o stator krockat så det är väl nån japs som glömde Loctite!

Min värdelösa ZX10R -08 rasade och fick bärgas... Fortfarande utan hoj efter nästan 6 veckor utan att ens ha fått besked om vad som egentligen hänt! Verkmästaren mumlade om att svänghjul o stator krockat så det är väl nån japs som glömde Loctite!

Du borde ju få besked tycker man ju! Nu får dom fan fixa detta och lite till på garantin, 6 veckor är jävligt långt just nu.

Du borde ju få besked tycker man ju! Nu får dom fan fixa detta och lite till på garantin, 6 veckor är jävligt långt just nu.

Tjatade på en mek där senast igår, enligt honom hade dom flesta saker dykt upp och han skulle börja med den i veckorna... Jo tack du, jag har ju ingen panik ändå! :huvet Min sista Kawa i alla fall... Frågade uttryckligen om dom kunde börja med den på en gång när dom fick den o självklart skulle dom plocka i den direkt! När jag ringde efter 3 veckor utan att ha hört ett ljud så var den isärplockad dagen innan! Hade vart smidigare att lämna den här i stan ändå med facit i hand!

Tjatade på en mek där senast igår, enligt honom hade dom flesta saker dykt upp och han skulle börja med den i veckorna... Jo tack du, jag har ju ingen panik ändå! :huvet Min sista Kawa i alla fall... Frågade uttryckligen om dom kunde börja med den på en gång när dom fick den o självklart skulle dom plocka i den direkt! När jag ringde efter 3 veckor utan att ha hört ett ljud så var den isärplockad dagen innan! Hade vart smidigare att lämna den här i stan ändå med facit i hand!

Jag mekar bara själv, men det tar ändå sjuka tider.

Ingenting finns i lager i Sverige, 80% finns inte i det Europeiska centrallagret så då återstår 2-3veckor per del i leverans och när den deljäveln kommit hem då märker man efter 3 minuters mek att man behöver en till del och ytterligare 3v leveranstid, etc..

Tog 3 månader förra året att reparera KTMen bara för dessa leveranstider + dålig personal som köper hem fel artikel / glömmer ordern.

Nästa gång köper jag nytt, billigare då men kommer nog med min tur att vara utan hoj översommaren. :)

Ingenting finns i lager i Sverige, 80% finns inte i det Europeiska centrallagret så då återstår 2-3veckor per del i leverans och när den deljäveln kommit hem då märker man efter 3 minuters mek att man behöver en till del och ytterligare 3v leveranstid, etc..

Tog 3 månader förra året att reparera KTMen bara för dessa leveranstider + dålig personal som köper hem fel artikel / glömmer ordern.

Nästa gång köper jag nytt, billigare då men kommer nog med min tur att vara utan hoj översommaren. :)

hehe, jo visst är det surt, hade vart bättre om alla körde hoj istället för bil så det fanns mekonomen för hoj:banana

Mm, köpte helt ny för säsongen för att slippa skit... :va

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...