Går ej kicka fiddy med växel i.

1Ce

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Hoj
Snakepit Cobra , Yamaha YZ 80 -93
Jag köpte en Fiddy, rättare sagt Snakepit Cobra, det står på deras hemsida att det skall gå att kicka igång den med växel bara hålla inne kopplingen.

Hur fasiken då? Måste vara jag som är dum.. För Fiddyn hoppar fram med växel i, spelar ingen roll om jag har koppling i eller inte.

Jag har även testat att spänna kopplingen både vid handtaget där jag skruvat ur den där "nippeln" och även vid ett annat ställe längre ner på wire'n.

Men när jag kickar så åker den framåt, kopplingsarmen slog nästan i fästet som håller fast wir'en. (Så mycket spänd var den)

Sökt på olika forum samt google hittade ingenting, förutom en tråd på ett annat forum som dock gäller en gammal vespa.

"Hjulet skall snurra om du kickar då växel ligger i, vare sig kopplingen är intryckt eller ej!
Kopplingen sitter mellan vevparti och växellåda.
Kicken går direkt på växellådan."

Är det liknande på fiddyn? Låter skumt för då åker ju fiddyn fram och ev hoppar till när den går igång(?).

Dock så rör sig inte kolven när jag kickar med kopplingen inne men ändå så åker den framåt. Jag vet inte ens om det skall vara så , men jag antar att det inte är så, s¨min fråga är, är detta lätt fixat?

Mvh

Är nog tyvärr så att det skall vara så. Jag har iofs inte en snakepit, men jag har samma på min. Står garanterat fel på hemsida om det står där att den skall gå att kicka med växel i utan att påverka drivningen.

Är nog tyvärr så att det skall vara så. Jag har iofs inte en snakepit, men jag har samma på min. Står garanterat fel på hemsida om det står där att den skall gå att kicka med växel i utan att påverka drivningen.

Så var det, ringde och snackade med Alex på minimotocenter och det var fel på sidan, känns lite surt då det hade vart gött att kunna kicka igång med växel i, istället för att leta efter neutral.

Jaja han sa att jag skulle få någon rabatt får se om han inte glömt av det när jag kommer in och vill ha rabatt. :)

Så var det, ringde och snackade med Alex på minimotocenter och det var fel på sidan, känns lite surt då det hade vart gött att kunna kicka igång med växel i, istället för att leta efter neutral.

Jaja han sa att jag skulle få någon rabatt får se om han inte glömt av det när jag kommer in och vill ha rabatt. :)

Fat du måste påminna mig när du kommer in, för jag kommer inte ihåg hur du ser ut, ok? :)

Jag gjorde misstaget att klippa o klistra lite och missade det med kicka med växel i, sorry .

Mvh

Back