Går ej att e-regga längre?

Ante500

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Någon som VET mera om detta? E-reggade en hoj förra hösten och då gick det bra iaf. Är för lat att ringa till vv och sbp och fråga :confused:
 
Förbannade jävla skit www.vv.se

Har försökt leta efter info om detta. Har hört talas om 1 Okt men har inte sett nåt underlag för detta. De har tydligen tagit fram en regel som kom redan 1986 och omformulerat den. :mad:
 
motardnisse skrev:
Förbannade jävla skit www.vv.se

Har försökt leta efter info om detta. Har hört talas om 1 Okt men har inte sett nåt underlag för detta. De har tydligen tagit fram en regel som kom redan 1986 och omformulerat den. :mad:


Jag pratade med Svensk Bilprovning i går om just detta, och han sa samma datum 1 okt, enligt honom gick det bara om hojen var typad för gata, och då bara LV-reg.

:kocko

Jag var nämligen inne på en WR 426 som inte var reggad... istället blev det en färdig E-reggad YZ 426... Mkt nöjd...

MVH
 
Men vafan , spelar det nån roll??
Släng på grejerna som fattas på hojen och besikta skiten.
Tuta, halvlyse,mätare,reflex bak
Svårt? :näsblod
 
SM 570 RR skrev:
Men vafan , spelar det nån roll??
Släng på grejerna som fattas på hojen och besikta skiten.
Tuta, halvlyse,mätare,reflex bak
Svårt? :näsblod

De e ju de som inte går längre :gnissla
 
SM 570 RR skrev:
Men vafan , spelar det nån roll??
Släng på grejerna som fattas på hojen och besikta skiten.
Tuta, halvlyse,mätare,reflex bak
Svårt? :näsblod

Du behöver det där lilla pappret också! :fatta!
 
motardnisse skrev:
Du behöver det där lilla pappret också! :fatta!
Har man inga papper/förreg på hojen så går det inte att besikta.
Så har det ju alltid varit så vad är problemet? :7peta
Har man papper så är det bara att åka o besikta.
 
SM 570 RR skrev:
Har man inga papper/förreg på hojen så går det inte att besikta.
Så har det ju alltid varit så vad är problemet? :7peta
Har man papper så är det bara att åka o besikta.

En vanlig cross, typ cr125 har gått å e-reggat tills 1:a oktober i år.. Nu går de ej längre.. SÅ ÄR DE!!
 
SM 570 RR skrev:
Har man inga papper/förreg på hojen så går det inte att besikta.
Så har det ju alltid varit så vad är problemet? :7peta
Har man papper så är det bara att åka o besikta.

Nu blir jag lite :mad: på dig!
Varför skrev du så här från första början, en del tror ju då att det är bara att åka ditt utan papper som du skriver det?
---------------------------------------
Detta skrev du (SM 570 RR) eller hur?

Men vafan , spelar det nån roll??
Släng på grejerna som fattas på hojen och besikta skiten.
Tuta, halvlyse,mätare,reflex bak
Svårt?
-------------------------------------------------------------------------
Nu skiter jag i denna tråd!
 
Last edited:
Enligt en säljare jag pratat med vill de även ha bort de som redan reggat, men det kan väl inte stämma? Någon som hört samma?

MVH
 
DanneP skrev:
Enligt en säljare jag pratat med vill de även ha bort de som redan reggat, men det kan väl inte stämma? Någon som hört samma?

MVH
nä det stämmer inte......det händer inte med redan reggade cyklar..
 
Undantag även om jag har skitit i denna tråd.

Detta fick jag i mail från BIKE i Trollhättan!


Nej, så vitt vi vet går det ej att LV-registrera denna hoj.

MVH
Bike Trollhättan


Men då gäller det enbart LV men de gick att E-reg tidigare innan 1 Okt.
 
jag har en yamaha 250 cross som har varit(är?) e-reggad. jag fick alltså med regskylt och sånt. jag har bara haft hojen hemma hos mina föräldrar i några år och kört med i skogen. vad är det som gäller med e-reg på den nu.
måste jag göra någon slags besiktning igen för att den ska räknas som e-reggad. alltså måste man göra det typ vart annat år eller nått sånt eller räcker det med en gång.
för att få köra den till crossbanan, måste jag då ha mc-kort eller får jag köra den dit i alla fall?
 
bmwjohan skrev:
jag har en yamaha 250 cross som har varit(är?) e-reggad. jag fick alltså med regskylt och sånt. jag har bara haft hojen hemma hos mina föräldrar i några år och kört med i skogen. vad är det som gäller med e-reg på den nu.
måste jag göra någon slags besiktning igen för att den ska räknas som e-reggad. alltså måste man göra det typ vart annat år eller nått sånt eller räcker det med en gång.
för att få köra den till crossbanan, måste jag då ha mc-kort eller får jag köra den dit i alla fall?
har du kollat i ditt regbevis om det saknas data här och där, isfåfall måste du e-regga den,

igentligen så får du bara framföra en e-reggad hoj tillochfrån svemo godkänd träning/tävling,dessutom måste du ha en endurolicens.
men who gives a shit, fördelen med e-reggning som jag ser det är att man får försäkra hojjen :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top