Oj oj, jag som kört vanlig 95 ibland me en gnutta 2-takt olja bara i wankelbuggyn, får testa V-power och rövdyno till sommaren på den då.
att det inte hjälper på gamla sunkiga otto-motorer har jag redan testat mig fram till med rövdynon
trodde flamhastighetsproblemet va löst när de börja med dubbla tätt efter varandra tändande tändstift, lead och trail, på 70-talet![]()
Nja, inte riktigt. Finns en anledning till att 787b (för den oinvigde en 4rotors 7-800bhp maskin som vann 24timmars lemans-91) körde med 3 stift per rotor.
Men visst blev det bättre med 2. & inte för att tala om avgasvärdena. utan två stift så skulle wankel inte få säljas med dagens avgas krav.
Åter till Topic:
Om nu nu läst lite o tänker
"Åfan, bara att mappa om o plocka lite mer iom vpower"
Gör inte det.
varför är enkelt.
V-power finns inte över allt o det är inge kul att blåsa motorn "för att det går nog iaf bra med 95"
Har ni en ren banhoj som tankas från dunk vid banan så finns det annan soppa istället för v-power som är ännu bättre.
Visst har man en tubo-bil med lite tank så kan man tänka på om-mappning för bara v-power, men på hoj skulle jag mappa för 98(som finns nästan överallt fast det blir färre ställen det med) och sen köra på v-power så mycket det går (då har man ju ytterligare 1 oktan säkterhetsmarginal mot knackning om man skulle ligga på gränsen en varm ban dag)