Går detta att reparera ???

Canoli

Leave the gun, take the cannolis
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2003
Hej,

jag undrar om det går att polera bort repor från framlyktan eller måste jag byta ut hela? Jag misstänker att båda lyktorna måste bytas ut då. Kostar ca 3000, suger fett...

Finns det någon i Stockholms trakten som kan tänka sig ordna denna typ av skada ?
Någon som vet ??

Christos
 

Bifogat

  • 1.jpg.JPG
    1.jpg.JPG
    103.8 KB · Visningar: 438
  • 2.jpg.JPG
    2.jpg.JPG
    99.8 KB · Visningar: 513
UrbanTiger skrev:
Glaset kan du lu våtslipa och sen putsa med rubbing och till sist polera med något putsmedel. När du slipar ne det så får du ju slipa så blir det ju långt ut över skadan så att det blir en snygg yta som inte är vågig. Baki blir ju lurigare men det borde funka att plastsvetsa från insidan med en lödkolv sen spackla och slipa å lacka.

Hej UrbanTiger, "Lampglaset" är inte av glas utan plast, gäller våtslip och rubbing?

Tack för visat intresse...

/Christos
 
Där ser du christos allt går:)
Har skickat nycklen idag!
Lycka till/Tobias
 
Canoli skrev:
Hej UrbanTiger, "Lampglaset" är inte av glas utan plast, gäller våtslip och rubbing?

Tack för visat intresse...

/Christos

Just därför går det :)

Börja men finaste våtslipet runt 2000-3000 och sedan kan du ta tex autosol.
Beronde på hur djupa reporna är så räkna inte med att få bort allt.
 
Långa farbron skrev:
Just därför går det :)

Börja men finaste våtslipet runt 2000-3000 och sedan kan du ta tex autosol.
Beronde på hur djupa reporna är så räkna inte med att få bort allt.


Gotcha,

Bugar o Bockar !!
 
tobiasr1 skrev:
Där ser du christos allt går:)
Har skickat nycklen idag!
Lycka till/Tobias

Tobias,
Jag kollade upp vad grejorna skulle kosta, ca 8000 skulle delarna kosta.. Jag var inte helt fel ute... Hoppas att det går att polera bort det värsta på lyktan, baken får jag fundera på vad jag ska göra.

Dina papper ligger på posten.

Ha det :tummenupp
 
Har sagt det tidigare...men ok, jag säger det EN gång till...:

Använd Johnsons Pledge dagligen/kontinuerligt på ALLA vindrutor plastglas osv på era hojar o ni har nya rutor o glas så länge ni lever...
(Kan även heta Johnsons möbelpolish i vissa affärer).

Ha det
 
kawa1300 skrev:
Har sagt det tidigare...men ok, jag säger det EN gång till...:

Använd Johnsons Pledge dagligen/kontinuerligt på ALLA vindrutor plastglas osv på era hojar o ni har nya rutor o glas så länge ni lever...
(Kan även heta Johnsons möbelpolish i vissa affärer).

Ha det


Sponsrad of Johnsons ??

:hihi
 
kawa1300 skrev:
Har sagt det tidigare...men ok, jag säger det EN gång till...:

Använd Johnsons Pledge dagligen/kontinuerligt på ALLA vindrutor plastglas osv på era hojar o ni har nya rutor o glas så länge ni lever...
(Kan även heta Johnsons möbelpolish i vissa affärer).

Ha det


Varför??

jag vaxar lyktan, samt "rutan" på hojen, samma sak på bilen... och ja, Man SkA vaxa vindrutan! :tummenupp
 
Polera "lampglaset"

Långa farbron skrev:
Just därför går det :)

Börja men finaste våtslipet runt 2000-3000 och sedan kan du ta tex autosol.
Beronde på hur djupa reporna är så räkna inte med att få bort allt.

Hej,

Nu har jag köpt ett Abralon finishing kit med p2000 och p4000. När jag slipar fuktar jag först ytan eller kan jag köra torrt (våtslip borde vara fuktigt men måste fråga ändå). Kan man slipa för hand, i så fall måste jag tänka på att slipa i cirklar?

Om det går att slipa med maskin, ska det vara högvarv eller lågvarv?

Samma sak gäller polering, måste köra för hand osv..

Tack i förhand,
:)

/C
 
Lågvarv, annars smälter du nog plasten. På min 98:a vet jag att det ligger ett ytskikt på glaset/plasten, vet ej hur det blir när man slipar bort detta?
 
Fluxir skrev:
Varför??

jag vaxar lyktan, samt "rutan" på hojen, samma sak på bilen... och ja, Man SkA vaxa vindrutan! :tummenupp

Ok..
Du gör som du vill...

Just nu gör du raka motsatsen mot mig....
Om du gör rätt eller jag, bestämmer du...

För min del kan jag dock säga att jag har rutor som jag använt i 25 år tack vare Johnsons Pledge...
O köpte förra året en hoj som var 19 år gammal med en jätteruta som var knappt användbar, men är idag som ny...

Alltså...tänkt dig själv:
Istället för att som du försöka på att vaxa bort alla repor....så, slipar Johnson bort varenda gång man använder det!
Vilket kan låta vettigast??

(Har du NÅNSIN hört nån VAXA bort repor!!????.)

Som jag sagt...
Gör som du vill...använd det jag sagt o du kan använda samma saker om 25 år...vill du inte göra det...så gör nåt annat...

Ha det
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top