Går det ta bort baksätet i en saab 9000 -88?

Det går ja...

Lyft sittdynan och leta efter bultar. Brukar vara en rackarns massa kablage där, så var det på en 900 vi hade förut iaf.

ingen som har egna erfarenheter av det? Har tagit bort åtta skruvar nu tror jag iallafall, det går som lyfta upp det men mot ryggen sitter det fortfarande fast känns det som, våldar jag för lite kanske? Har gjort en tråd på saabforumet nu också men dom verkar vara mindre aktiva än vi sporthojare:gnissla

Om du inte ska använda den testa med mer våld. Kan ju ha "rostat" fast

Borde nog finnas någon typ av spärr någonstans, en komis familj hade en förut. Där satt sätet löst. Vid hårda inbromsningar flög det fram:D

honkiie skrev:
2668280 Går det? Hur isåfall? Ganska bråttom så svara gärna snabbt och seriöst!

Sedan, kombikupe eller kombi?

Jaja, jag bara skoja. Jag vet att det inte finns kombis.

Kombikupé, vad är det egentligen? Jag har aldrig sett en kombi med två dörrar, (jaja, det finns någon men det är inga dussinbilar)

Problemet löste sig självt, det började regna så jag använde mina hulken skills och pressade in fotöljen, med våld går allting, frågan är bara om jag någonsin kommer få ut den.

Markus skrev:
2669344 Kombikupé, vad är det egentligen? Jag har aldrig sett en kombi med två dörrar, (jaja, det finns någon men det är inga dussinbilar)

Det har du nog, om du har sett ett par gamla 900or, de allra flesta är kombis. Och många är tredörrars.
Sedanen är helt nertryckt i bakpartiet och har en vanlig skuff istället för att öppna hela röven. Dom är ganska ovanliga, därför att dom är asfula.

FreddaGädda skrev:
2669766 Det har du nog, om du har sett ett par gamla 900or, de allra flesta är kombis. Och många är tredörrars.
Sedanen är helt nertryckt i bakpartiet och har en vanlig skuff istället för att öppna hela röven. Dom är ganska ovanliga, därför att dom är asfula.

Är inte alla gamla saab 900 asfula? :D

Iofs kallas alla bilar som inte är en ren kombi för kombikupe, om man får med sig rutan när man öppnar bakluckan.

honkiie skrev:
2668360 ingen som har egna erfarenheter av det? Har tagit bort åtta skruvar nu tror jag iallafall, det går som lyfta upp det men mot ryggen sitter det fortfarande fast känns det som, våldar jag för lite kanske? Har gjort en tråd på saabforumet nu också men dom verkar vara mindre aktiva än vi sporthojare:gnissla

Seriöst, missade du remmarna som man drar i för att fälla fram sätet? :tungan

Kunde bara inte låta bli att retas lite! :)

henrikkrueger skrev:
2669941 Är inte alla gamla saab 900 asfula? :D

En smakfråga. Personligen tycker jag att en femdörrars, kjol- och vinglös 900 är en av dom fulaste bilarna man kan hitta utvändigt.
Däremot en tredörrars med Aero-kjolar och stor vinge i synnerhet, är en ball bil. Jag äger tre st. Alla är tredörrars.
Nummer ett har inga kjolar men liten vinge.
Nummer två har kjolar och liten vinge.
Nummer tre har kjolar och stor vinge.
När de står uppradade ser man hur stor skillnad det verkligen gör.

Fotrally skrev:
2670598 Seriöst, missade du remmarna som man drar i för att fälla fram sätet? :tungan

Kunde bara inte låta bli att retas lite! :)
har du en saab 9000cd -88b?? Annars tror jag dig inte, kan omöjligt finnas nånting som jag missat.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman