Går det att regga en crf 50/xr 50 som mc?

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
Är det nån här som vet om det går att gaturegga en crf50/xr50 (som motorcykel) om man sätter på lykta fram å bak (ev blinkers)? Jag vet min kompis har ju en husaberg 400 reggad för gatan å det är väl inte så mycket som skiljer de båda förutom storleken på hojjen å kubiken i motorn?

Nån som vet var man kan få tag i en lista på alla motorcyklar som går att regga för gatan?

(en crf 50 är en minicross av märket honda, men om ni vet om det går att regga en minicross av annat märke går det bra att ta upp det med)

Den måste vara typ godkänd av bilprovningen modellen alltså och det gör importören är den det så går det annars blir det svårt men det är nog möjligt fast mycket byråkrati skulle jag tro

Hojen måste ha coc dokument från fabriken dvs godkänd för gatbruk för att kunna reggas i Sverige.

Enduroregistrering kanske kunde va ett alternativ för man kan ju regga vissa crossar men nu räknas en CRF 50 som ett lekfordon.

jag antar då att det knappt kommer gå att gaturegga nån av alla minihojjar som det finns gruppköp på nätet, inte heller som mopeder.

Jag har själv beställt en DB110GY-7 å den ska jag köra sönder tomten på hade jag tänkt. Hade inte räknat med att en sån ska gå att regga som mc eller moped.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8