Går det att måla plast?

du ska nog skippa mjukgörare om du har tänkt komma undan billigt eller försöka köpa litegrann av nån lackerare, köpte den minsta burken av standox (1l), kostade drygt 1000 kr....

Pratade med en kompis som lackat lite tankar han sa att plastprimer är att föredra sen kör du nonsending "primer/filler" ja använder mipa's sortiment då har den benämingen F31 kolla på auto experten
fråga då vilken plastprimer du ska köra ochså :)

espa skrev:
mjukgörare är en tillsats som du sätter i färgen vid lackering av material som rör sej tex. plast kåpor. det gör att färgen förblir elastisk och ej spricker vid vibrationer. finns nog i dom flesta märken, jag använder sikkens.
När jag sa mjukgörare till min lackare, så garvade han och sa att det ordet försvann ur lackindustin i mitten av 90talet. :va

Någon som vet om det går att måla, färga polyuretan/polyurethane?
Tror att plasten på mina crosstövlar är av just polyuretan som är fet. Jag vet att det går att färga med vanlig textilfärg men då krävs det strax under kokhett vatten och många timmar i badet. Inget jag vill utsätta resten av stövlarna för antar jag. Kan tänka mig att en färg som löser ytan skulle funka.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti