Går det att laga?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Skulle montera backspeglar på hojen idag och flyttade lite på kopplingsgreppet. När jag sedan drog åt det så sprack det till min förvåning. Tog inte i särskillt mycket. Typiskt nu när man inte har råd med mer utgifter. :huvet
Bifogar bild på hur det ser ut och undrar om det går att laga på något sätt. Vill inte börja klabba med kemisk metal och sånt om jag sabbar mina chanser att göra nåt bra åt det.
bild

Tror inte det går att svetsa... Det verkar vara riktigt sketen aluminium med mkt porer i. Tror att det blir svårt att få det att hålla med ngn form av hemmamek... Skulle bitit i det sura äpplet o bytt greppet.
Ett sånt grepp hittar du ju på vilken hoj som helst , så varför inte sätta dit ett så länge tills kulorna börjar rulla in , så du kan köpa ett original ???

Om det nu skulle gå sönder så var det tur att det hände i garaget.
Jag tror du får gräva i pengabörsen och köpa ett nytt.

....

det är ju en hydraulkoppling finns inte överallt men om jag inte minns fel så finns överfallen att handla löst.

Twice skrev:
Är det verkligen kris på cash så sätt en stor bricka på skruven som trycker på bågen istället....

Hände så på min med när affären hade stängt och jag skulle absolut köra! :tummenupp

Grattis till hojjen men sälj så fort som möjligt, dom pallar ingen bakhjulsåka och rasar lite här och var....

TOKER skrev:
det är ju en hydraulkoppling finns inte överallt men om jag inte minns fel så finns överfallen att handla löst.

hittade delen i artikellistan :banana

ringer på måndag och beställer :tummenupp

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    15 KB · Visningar: 96
Nej, överfallen brukar inte kosta många kronor. Det är oftast zinkbas i metallen på sådana delar just för att man inte ska kunna svetsa dom.

Det där hände mig under färd en gång.... :skrämd

Mr Edholm skrev:
Nej, överfallen brukar inte kosta många kronor. Det är oftast zinkbas i metallen på sådana delar just för att man inte ska kunna svetsa dom.

Det där hände mig under färd en gång.... :skrämd

Zinkbas i pressgjutgods använder man huvudsakligen för att det är mer hållbart än aluminium.
Det är också lättflutet och fyller formen bra.

300kr landade det på. Dyrt för en liten metallbit men man ska inte klaga :brinnerup

God jul på er föresten lite sen men ändå.. :tomten

UrbanTiger skrev:
En svets.. lite bondjärn och en vinkelslip så hade du gjort ett eget överfall.
Dock hade det kunnat innebära att du fått byta hela kopplingscylindern om hojen tex. blev akut trött och beslutat sig för att sova på sidan ett tag.
Hellre en trasig 300 kronors grej än en 2.000 kronors mojäng.

Gått nytt år, heter det väl snart.
Jo precis, eftersom det gick att köpa löst så finns det ingen anledning att fundera på det. Dumt av mig att inte kolla i boken från början.
Gott nytt år på dig också du. :cpparty :födelseda

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...