Går det att laga ett hål i ett MC-däck?

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Upptäckte tidigare idag efter en åktur att mitt bakdäck fått en 5 cm lång trallskruv inborrat i sig.

Jag hörde att det pyste nånstans och då fick jag syn på skruven som nu är ute... Tur att man inte var på vägen längre... då man ju inte vad som kunde ha hänt...

Nu till min fråga... Kan ett mcdäck lagas? (180/55 ZR17) eller är det bara handla nytt?

Tacksam för svar...

gurra2fast skrev:
2339173 Upptäckte tidigare idag efter en åktur att mitt bakdäck fått en 5 cm lång trallskruv inborrat i sig.

Jag hörde att det pyste nånstans och då fick jag syn på skruven som nu är ute... Tur att man inte var på vägen längre... då man ju inte vad som kunde ha hänt...

Nu till min fråga... Kan ett mcdäck lagas? (180/55 ZR17) eller är det bara handla nytt?

Tacksam för svar...

att enbart plugga det är ingen höjdare, men ta det till lokala däckfirman & få lagd en kappa invändigt så blir det bra :tummenupp

wonderwizard skrev:
2339175 att enbart plugga det är ingen höjdare, men ta det till lokala däckfirman & få lagd en kappa invändigt så blir det bra :tummenupp

ok! Och det vågar man lita på?:rolleyes:

gurra2fast skrev:
2339178 ok! Och det vågar man lita på?:rolleyes:

det håller för lastbilar & trailers, som kör i +90 km/h och har +30 ton vikt på.. så varför skulle det INTE hålla ? jag har iaf inte fått några klagomål på de däck jag lagat

och vissa lastbilshjul e JÄVLIGT varma när dom kommer in, så att skylla på värmeutveckling i däcket håller inte.. lastbilshjulen blir lika varma. Om inte mer

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back