Går det att bevisa att det va han som körde på?

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Märkte igår att nån har kört på min bil.
Inget stort med ser att det är några grå repor på bakspoilern. Så nån har nog skrapat i den när den stog fick parkerad.
O det kan bara ha hänt på min gata där är det ända stället jag fickparkerat den på.

Såg också idag när jag kollade lite lätt efter nån silvrig bil att det fanns en mercedes som brukar stå här på vår gata med svarta märken fram på sin bil precis där det skulle ta i när man kör på nån som står framför i en p-ficka.

Funderar på att skriva nån lapp o sätta på bilen o fråga om han känner sig träffad. O isåfall kan han juh lämna sitt nr på min bil.

Kan man på nåt annat sätt bevisa det eller blir det att ta ut på sin egen självrisk

Anmäl det. Du har en misstänkt, och farbror blå bör få försöka analysera om dina märken stämmer överens med mercedesens. Chanserna är dock små, utan vittnen. Fick själv hojen påkörd förra sommaren men fick inte ut en spänn eftersom jag inte hade vittnen :(

Polisanmäl det. Sen kollar du upp vem som äger bilen och åker dit och frågar om han/hon kört på din bil och så kan du ju nämna i förbifarten att det är polisanmält som smitning.

Skicka in en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag och ange vilken bil det var som körde på. Säg att du såg det själv när du var på väg till bilen eller att ett vittne såg hur det gick till.

UrbanTiger skrev:
Att ringa polisen hjälper föga i ett sånnt här fall. Det enda du kan göra är att ringa ägaren till bilen och fråga om du kan komma över så ni får skriva skadeanmälan. Säg att diu har ett vittne, tanten som bor i lägenheten närmast såg den där stora Mercedesen köra på din bil, typ... Hitta på nått, antingen erkänner han eller så får du ta det som parkeringsskada. Då får du inte flytta på bilen och så ska du ringa polisen och göra en anmälan där det fordonet som förorsakat skadan är helt okänt.

Exackt samma sak hände mig, fast skadan var nog ganska mycket större (plus att :tomten smet iväg) , har du flyttat på bilen kan inte polisen hjälpa dig så när som på att de gör en skadenånting (kommer inte på ordet). D ända vettiga du kan göra är att "lura" honom att erkänna.

Lycka till, alla knep är tillåtna! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...