Går det att överklaga? P-bot på en Mack (med MC dessuom)

p-bot på shell

Jag var där samma tid som dig tror jag (körde du med en kompis?) jag å tjejen var oxå inne å köpte lite mat på tappen, blev lappad för tiden 22.00-22.15, ställde mig vid kärrorna just för att det inte fanns någon plats på tappområdet, vilket fick till följd att vi fick varsin bot på 600:- :( :näsblod :brinnerup är det så att det är personalen på shell som lappar sinna kunder när man är inne å handlar då jävlar allså!!! :död :död :död :död :död

silverpilen740 skrev:
2279187 Posted: Mon Jul 03, 2006 6:42 pm Post subject: Går det att överklaga? P-bot på en Mack (med MC dessuom)

--------------------------------------------------------------------------------

Tycker detta låter som en lite chans att överklaga??

Var inne med min MC på Ullevi i göteborg. Blev lite hungrig och svängde in på shellmacken som ligger 40m från ullevi. Igår var det Robbi williams där och det var fullt med folk både utanför och inne på ullevi.

Detta ledde till att det inte fanns någon stans för mig att parkera min MC. Jag parkerade den då nere i hörnet på macken där de förvarar sina uthyrningssläp m.m.

Tänker detta går nog fort, (vill ju inte stå i vägen vid pumparna eftersom det även stod och kom bilar som skulle tanka).

När jag kommer in på macken så är det dock en väldigt lång kö med folk... så jag blir kvar där inne från ca: 21:55 till 22:25

När jag kommer ut har jag fått en BOT på 600:- tid 22:00-22:15

#""#% VART FAN SKULLE JAG HA PARKERAT DÅ?"#% kan det gå att överklaga??

Bolaget som gav mig bot hette Västia Parkering

(kan se en skyllt där det står P-tillstånd erfodras!

har fått en faktura på kontrollavgift samt övertädelse 07= Parkeringstillstånd skanas/ ej synligt
:huvet :huvet

Några mer tips? Har redan fått en bot förra veckan och nu vill jag inte lägga mer av semesterpengarna på TRAMS! :mad:

mt-01martin skrev:
2282993 Jag var där samma tid som dig tror jag (körde du med en kompis?) jag å tjejen var oxå inne å köpte lite mat på tappen, blev lappad för tiden 22.00-22.15, ställde mig vid kärrorna just för att det inte fanns någon plats på tappområdet, vilket fick till följd att vi fick varsin bot på 600:- :( :näsblod :brinnerup är det så att det är personalen på shell som lappar sinna kunder när man är inne å handlar då jävlar allså!!! :död :död :död :död :död

Detta låter ju helt sjukt, nu ska jag ut och bränna ner Shell. Ta er dit för att titta på en fin brasa :).

burn baby burn

Den brasan kommer att bli underbar att se :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup :brinnerup

Pinky skrev:
2283010 Detta låter ju helt sjukt, nu ska jag ut och bränna ner Shell. Ta er dit för att titta på en fin brasa :).

Nej personalen lappar inte kunder utan bara fordon som står felparkerade inne på mack-området.
Personalen lappar inte medans ni är inne i butiken för då hade det inte stått någon i kassan som höll ögonen på er så ni inte snattar... :)

Till saken hör att Shell sålt bensinmackskedjan i sverige så varje mack ägs numera av nåt litet företag eller privatperson! (Shell är bara en skylt)

Shell på Lindhagensplan ägs numera av en skitstövel (enligt personalen).

silverpilen740 skrev:
2281710 Vi har mottagit dina invändingar 'Bestrider kontrllavgiften fatura nummer:
PR6371-xxxxx. Vi kommer att besvara dig så snart ärendet är behandlat.
Handläggningstiden är för närvarande ca 8 veckor.

LÅTER JU SOM FLER KLAGAR! :D

har 8 dagar på mig att betala men de skall ha 8v på sig! GLÖM ATT JAG BETALAR för de har hört av sig =)

Har du besökt macken igen och visat upp p-boten och frågat dom om det
verkligen är rimligt att deras kunder ska få p-böter när dom är inne och handlar?

Den macken jag jobbat på i sthlm hade lämnat ut p-böter-skrivandet till
en extern firma, vi kunde ta kontakt med dem och få bort böter på
fordon som tex hade blivit lovade att stå på en viss plats tillfälligt,
handlat i macken m.m.

Ta kontakt med stationsföreståndaren är mitt tips.

tips!

Du skall skriva över uppgifterna på en handskriven betalningsavi, sedan betalar du in 13kr för mycket. Om kontot kräver ett OCR-nummer så ringer du och frågar efter ett som inte kräver det. Säg att din påfågel har ätit upp din bot.

Efter det väntar du i ett halvår och sedan ringer du och påtalar att det blivit fel och att du tacksamt tar emot pengarna som dom fick för mycket på ditt konto. Detta kommer att ställa till ett mindre helvete för dom och du måste nog ringa 10-15 vänliga samtal för att få rätt. Kanske skriva några brev, men till slut kommer du segra. Dom är skyldiga enligt lag att reglera det.

Får du tillbaka dina 600? nej men du kan djävlas så mycket att de har förlorat alll förtjänst. Dessutom ger det en viss tillfredställelse.

Ja, jag har gjort detta några gånger. Alltid lika kul.
Kom ihåg att spela dum och vänlig. När dom klagar på att det kostar dig 5kr för varje brev i porto för att få rätt så svarar du vänligt att du har svårt att sova för det blev så fel... :banana

Davo skrev:
2280036 Hmm jag har då aldrig behövt betala innan jag har överklagat, har fungerat alldeles utmärkt....
Såhär är det.. Det är 2 oliga företag/myndigheter som utreder parkeringsärenden.

Den som kräver pengar är ju "vägverket/kommunen/dom som äger vägen" och dom som utreder ditt överklagande är polismyndigheten.

Får inte "vägverket/kommunen/dom som äger vägen" in sina pengar skickar dom ju ut påminelser och till slut till inkasso.

Vanligtvis i större polisdistrikt så har dom som handlägger parkeringsärenden mycket att göra och det kommer ta längre tid att få din överklagan klar an tiden som inbetalningen ska ske (8 dagar?).

Alltså kommer vägägarna skicka ut påminnelse och i slutändan kommer den gå till inkasso (om polisen inte hinner klart med din överklagan i tid).

slutsatsen blir att det är bäst att du betalar in direkt och sen överklagar då Göteborg GARANTERAT har väldigt många p böter som ligger och väntar....

Sedan om det är VÄRT att överklaga är ju en annan sak. Macken som anlitat företaget (Västia Parkering) skulle säkert kunna snacka med företaget och säga att du inte bör få en böter iom att du handlade där. Men en överklagan till polisen måste fortfarande göras. men med mackens "godkännande" bör det nite vara några problem.. men.... tja.. så ligger det till

MestHemlig skrev:
2286139 Såhär är det.. Det är 2 oliga företag/myndigheter som utreder parkeringsärenden.

Den som kräver pengar är ju "vägverket/kommunen/dom som äger vägen" och dom som utreder ditt överklagande är polismyndigheten.

Får inte "vägverket/kommunen/dom som äger vägen" in sina pengar skickar dom ju ut påminelser och till slut till inkasso.

Vanligtvis i större polisdistrikt så har dom som handlägger parkeringsärenden mycket att göra och det kommer ta längre tid att få din överklagan klar an tiden som inbetalningen ska ske (8 dagar?).

Alltså kommer vägägarna skicka ut påminnelse och i slutändan kommer den gå till inkasso (om polisen inte hinner klart med din överklagan i tid).

slutsatsen blir att det är bäst att du betalar in direkt och sen överklagar då Göteborg GARANTERAT har väldigt många p böter som ligger och väntar....

Sedan om det är VÄRT att överklaga är ju en annan sak. Macken som anlitat företaget (Västia Parkering) skulle säkert kunna snacka med företaget och säga att du inte bör få en böter iom att du handlade där. Men en överklagan till polisen måste fortfarande göras. men med mackens "godkännande" bör det nite vara några problem.. men.... tja.. så ligger det till

Nu har du fel.. har ringt dem! Du behöehver inte betala nrä du bestridet ett ärende... utan kan vänta på att de tagit belut om överklagan =)

Catway skrev:
2286824 Nu har du fel.. har ringt dem! Du behöehver inte betala nrä du bestridet ett ärende... utan kan vänta på att de tagit belut om överklagan =)
Det är olika från olika företag, de flesta kräver att du betalar direkt.
Det skiljer sig dessutom om det är privat markägare eller statlig/kommunal parkering.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2