Går det att ändra försäkring från halv.förs till trafik?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vet inte om jag ska halvförsäkra hojen eller bara köra med trafikförsäkring, går det att ändra under pågående försäkringsperiod?

Tänkte teckna en halvförsäkring nu i veckan, men om det visar sig att det garaget jag ska ha i Göteborg känns tillräckligt säkert så vore det inte fel att kunna ändra till trafikförsäkring. Sparar 700:-/månad på det...

Nån som vet om bolagen går med på att man ändrar från t ex halv till trafik eller tvärtom?

Last edited:
Normalt sett måste man göra ändringen då försäkringsperioden går ut men man kan alltid (TH iallafall) öka försäkringens omfattning under perioden.

Tex du börjar med trafik för du är osäker på ekonomin men upptäcker på sommaren att du vill ha helförsäkring. - då behöver du bara ringa så fixar dom det. (tvärtom går inte utan minskning av omfattning kan bara göras då försäkringen löper ut!!!)

Jag frågade TH ang. ändring av årsförsäkring.

Last edited:
att ändra från tex hel/halv till trafik är inga problem men att ändra från trafik till helfösräkring kan va lite trixigare men inte svårt :D jag fick åka in till försäkringsbolaget och visa upp MCn när jag ändrade för att de ville se att den inte var krashad typ (LF), men annars inga bekymmer

//håkan

MackeNo1 skrev:
Nån som vet om bolagen går med på att man ändrar från t ex halv till trafik eller tvärtom?

Enda sättet är väl att först ställa av hojen för att anullera den nuvarande försäkringen och sen ställa på den igen.

Jag har ändrat från hel- till halvförsäkring under perioden. Från halv till trafik också. Det var iofs på 90-talet, men ett säkert sätt är ju att ringa och fråga dom.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti