Går dessa blinkers igenom besiktning

Dan08

Veritas vos liberati
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Ingen förtillfället
Hallå allihopa, jag är inte riktigt hundra på vad som gäller vid besiktningen för hojjar med miniblinkers fram.

Så jag tänkte be er om lite hjälp och "avgöra" om dessa blinkers på denna hoj bör gå igenom besiktningen?

Tacksam för all hjälp jag kan få..

(klicka på bilden)

Bifogat

• DSC00252.JPG
    DSC00252.JPG
    57.2 KB · Visningar: 694
Är dom godkända (ska stå på glaset) så ska dom gå igenom är dom inte godkända så hänger det på hur känslig besiktings killen är .

Såvitt jag vet brukar det bara kollas så de blinkar. Men får du en ryttare som kollar, så e det ju bra om de finns E märke..

aha, ja men då får jag ringa o kolla med säljaren, , får väl hoppas dom är E-märkta då..

tack för svaren

Inga problem.

Kriterier:
De ska synas.
De ska vara e-märkta.

Jag fick nerslag på mina för de inte syntes framifrån utan endast från sidan (infällda). Spelade ingen roll att de var e-märkta etc, utan han sa att det faller på synbarheten. Sen tjatade jag så de gick igenom i alla fall men det är en annan historia.

Sen serr dom ju lite mörka ut eller är det bara vinkeln?
För är dom "svarta" så kommer den inte igenom om han är kinkig...
Fast som tidigare postare sagt, är dom E märkta så är det lugnt..

Näe det är vinkeln, dom är ljusgråa typ, är större i verkligenheten också, bilden gör dom lite ynkliga!

eh. ursäkta att jag hijackar tråden, men vad säjer lagen om blinkhastighet? Har inte orkat fixa relä till dioderna blinkar inte våldsamt fort men aningen fortare än det va orginal :näsblod

eh. ursäkta att jag hijackar tråden, men vad säjer lagen om blinkhastighet? Har inte orkat fixa relä till dioderna blinkar inte våldsamt fort men aningen fortare än det va orginal :näsblod

Vad lagen säger vet jag inte, men jag har flera polare som klarat sig trots att det blinkat för fort. Känns som att de (bes.männen) lägger mer vikt vid synbarheten.

Har du relän så fixa det så är du garanterat safe. Det är ju cp-drygt att behöva besiktiga om. :huvet

Blinkhastigheten brukar vara att den ska slockna synbart mellan blinkningarna..
Vad innebär det? Som det mesta med besiktning
Varje är upp till den enskilda bes. mannen...

Vad lagen säger vet jag inte, men jag har flera polare som klarat sig trots att det blinkat för fort. Känns som att de (bes.männen) lägger mer vikt vid synbarheten.

Har du relän så fixa det så är du garanterat safe. Det är ju cp-drygt att behöva besiktiga om. :huvet

hehe, aj vinterns stora projekt blir en installation, lär vara billigare än ev ombesiktning. folk ramlar ju inte ihop i epeleptiska anfall när jag blinkar och byter fil direkt, så fort blinkar dom inte, iof lär jag ju ändå få byta ut de infälda blinkerserna som trådskaparen! :tummenupp

Last edited:
DP says: Måtten som Bilprovning bryr sig om......

Bifogat

• blinkers_mc.jpg
    blinkers_mc.jpg
    40.8 KB · Visningar: 236
Blinkhastigheten brukar vara att den ska slockna synbart mellan blinkningarna..
Vad innebär det? Som det mesta med besiktning
Varje är upp till den enskilda bes. mannen...

Tja.

Enligt egen erfarenhet gäller detta:

Körriktningsvisare skall avge blinkande ljus med en blinkfrekvens av 90 ± 30 blinkningar per minut.

MH

De ser ut att vara av samma sort som jag har på min hoj. Gick igenom utan problem! :)

(ÄNDRAT SEDAN JAG BLIVIT UPPMÄRKSAMMAD PÅ ATT JAG HADE FEL)

Blinkhastigheten ska vara 90 blink/minut +-30 blinkningar .

Hamren brukar stå med tidtagarur och räkna.

Last edited:
ser ut som dom jag hade på min numera sålda trajja och det var inga problem, dom kollade bara funktionen.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla