Går dessa att kombinera?

P3i

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Virsbo
Hoj
Kawasaki ZX9R -00
Tja..

Jag va nyss nere i garaget och delade på min zx-9r -00 motor..
Såg då att vevaxeln hade gått tvärt av, mycket märkligt tyckte jag, men förstog dock varför den inte gick runt längre=)

Men min stora fråga just nu är om någon vet ifall vevaxeln från en 98ans motor med samma motornr skulle passa i rakt av? Har nämnligen en fräsch sådan ligger men orkar inte med jobbet ifall det inte skulle passa..
Och kan samtidigt passa på att fråga om någon vet ifall alla drev och axlar passar från vxl-lådan från 00an ner i 98an?

Mvh/:confused:
 
Tyvärr inte svar på frågan men de gjorde väl om en del på den modellen mellan 99 och 00.

94-97 B1-4
98-99 C1-2
00-01 E1-2
02-03 F1-2

allt enligt wikipedia

EDIT: kollar man bikez.com verkar det dock vara identiska siffror på motorn mellan 98-01. Utseendemässigt är de väldigt lika. Får väl invänta en expert
 
Last edited:
Tyvärr inte svar på frågan men de gjorde väl om en del på den modellen mellan 99 och 00.

94-97 B1-4
98-99 C1-2
00-01 E1-2
02-03 F1-2

allt enligt wikipedia


Jo jag vet det, men jag vet däremot bara att dom gjorde ändringar med cylinderfoder, nå vatten kanaler och fräsningen på dreven i lådan så dom ska hålla bättre..
 
I usa var det samma art nr, 1998-2001 på vevaxlarna.

Kolla själv på mapowersports hemsida där kan man kika vilka art nr som är samma på alla japanska hojar, kompletta sprängskisser etc.
 
Har vevaxeln gått av på mitten?
Då skulle jag noga överväga att köra med blocket.
Stor risk att även det är deformerat.

Mats
 
Back
Top