Går den igenom besiktningen så här?

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Regskylten inflyttad inkl reflex, bakom reflexet sttter det fungerande skyltbelysning. Miniblinkar fr biltema. Vad tror ni?

Bifogat

• S.H bak.jpg
    S.H bak.jpg
    245.4 KB · Visningar: 219
De har jag svårt att tro!

Reg skall sitta bakom bakre hjulaxel, har jag för mig.

MVH B

Flytta upp regplåten till plastflärpen under baklyset så funkar det.
Tejpa fast en ficklampa som regplåtsbelysning.
Då går det igenom.

Glöm inte att flytta reflexen också.

Tvekar väldgt väldigt väldigt på att den går igenom. Poliskontroll går den troligtvis inte heller igenom...:rolleyes:

Då blir det lite meck.... beställde en ny skylt så det blir fint!

Hur mycket kostar en ny skylt? Hittade på transportstyrelsens sida att det går på 80 (!) kr, kan det verkligen stämma? Inga tilläggsavgifter och annat fuffens? En ny, ren skylt i finaste aluminium vore trevligt :D

japp är bara 80kr utan tillägg.
beställde sist i april och det tog typ 5dager att få hem. smidigt och bra helt enkelt.

Blev stannad av snuten här om dagen:arsele
Och ja kan säga att ha nummerplåten på flärpen är inte godkännt, han sa att det blir för skarp vinkel på den, och att det är 1500:- spänn i böter på det :mad:
Men han släppte mig om ja lovade att vinkla ner skylten, å ja "lovade"
Men det går igenom besiktningen dom är inte lika noga som snuten.:tummenupp
Å en sak till han sa 1500:- även när man har skylten i innerskärmen.

japp är bara 80kr utan tillägg.
beställde sist i april och det tog typ 5dager att få hem. smidigt och bra helt enkelt.

Tackar! Då blir det till att snygga upp röven om ett tag
---> :arsele = :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Blev stannad av snuten här om dagen:arsele
Och ja kan säga att ha nummerplåten på flärpen är inte godkännt, han sa att det blir för skarp vinkel på den, och att det är 1500:- spänn i böter på det :mad:
Men han släppte mig om ja lovade att vinkla ner skylten, å ja "lovade"
Men det går igenom besiktningen dom är inte lika noga som snuten.:tummenupp
Å en sak till han sa 1500:- även när man har skylten i innerskärmen.

Var inte så säker på det, jag fick ombesiktning pga att bögläppen hade en för plan vinkel. Det gjorde att nummerplåten vinklades fel, och att skyltbelysningen "lyste rakt bakåt". Gubbarna på andra besiktningen, ej i samma stad, skrattade lite åt den förra gubben och godkände min ghetto-mod jag gjort :Bugar

https://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=328087&d=1296939129 < ej godkänt
Sågade ut två trianglar från sidan på bögläppen, värmde med pickan och böjde ner plasten. Sedan borrades små hål där jag trädde buntband igenom, för att spänna nere plasten.

Är du säker på det där eller bara en gissning...?

Min gick ju igenom

Tackar! Då blir det till att snygga upp röven om ett tag
---> :arsele = :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Var inte så säker på det, jag fick ombesiktning pga att bögläppen hade en för plan vinkel. Det gjorde att nummerplåten vinklades fel, och att skyltbelysningen "lyste rakt bakåt". Gubbarna på andra besiktningen, ej i samma stad, skrattade lite åt den förra gubben och godkände min ghetto-mod jag gjort :Bugar

https://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=328087&d=1296939129 < ej godkänt
Sågade ut två trianglar från sidan på bögläppen, värmde med pickan och böjde ner plasten. Sedan borrades små hål där jag trädde buntband igenom, för att spänna nere plasten.

Japp, ja sågade med ut 2 tårtbitar å värmde med pistolen sedan värmelim:tummenupp

Last edited:
skulle inte ett tänkbart argument till polis som klagar på vinkeln vara att fråga om det är bättre att sätta den i hjulhuset? :D

annars så kan man ju säga att det blir ju rätt vinkel när man kör på bakhjulet... :yoparty

och för att svara på din fråga; nej den går inte igenom...

Last edited:
skulle inte ett tänkbart argument till polis som klagar på vinkeln vara att fråga om det är bättre att sätta den i hjulhuset? :D
annars så kan man ju säga att det blir ju rätt vinkel när man kör på bakhjulet... :yoparty

och för att svara på din fråga; nej den går inte igenom...

Polisen sa till mig att samma sak gäller om man sätter skylten i hjulhuset, alltså 1500:- i böter

Tydligen så beror det på vilken besiktningsman man får, som ja sa min släpte igenom det :tummenupp

Hallå Larsson!
Jag har ganska nyss införskaffat en XR å på den satt nummerplåten under skärmen, fick med baksvans för besiktningen!
Men insåg att detta är nog inte ok enligt pelle-batong, Tog det säkra före det osäkra å kollade på Hondacenter, där jag hittade en skylt hållare med godkänd lampa(lysdioder)
Så nu känner jag mig trygg när det gäller polis kontroller å kommande besiktningar!

Ha det gött! / Stefan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...