Går dåligt efter service!

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
R1-99
Startade hojen idag efter att den har varit isärplockad under vintern för omlackning och service utförd av mig själv. Men... den går inget vidare. Den går på tre cyllar typ.

När jag gjorde ventiljusteringen så behövde jag bara byta två shims. Det var på tvåans avgaskam. Behövde bara byta en storlek dvs 0.05mm så det borde inte vara det som är problemet.

Har satt i nya stift (cr9ek), precis såna som innan och som manualen visar.

Har iofs gamla luftfiltret i. Tänkte köpa K&N när lönen kommer.

I övrigt orörd i motorn. Varför går den illa då?

Kan tänka mig att det kan vara en förgasarinställning??? Eller? Har ju haft dom bortplockade. Har ej rört några skruvar men vem fan vet om man kanske har kommit åt nåt ändå.

Hojen går lika illa på höga som låga varv. Med eller utan choke. Har bara kört den runt kvarteret så den har ju inte nått arbetstemperatur men så här illa har den aldrig gått förut. Den smällde som fan i början också. Är det nån som har någon aning om vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar, för jag vill också ut och åka i år... :4skrika

Last edited:
Richi_rich skrev:
2183037 Startade hojen idag efter att den har varit isärplockad under vintern för omlackning och service utförd av mig själv. Men... den går inget vidare. Den går på tre cyllar typ.

När jag gjorde ventiljusteringen så behövde jag bara byta två shims. Det var på tvåans avgaskam. Behövde bara byta en storlek dvs 0.05mm så det borde inte vara det som är problemet.

Har satt i nya stift (cr9ek), precis såna som innan och som manualen visar.

Har iofs gamla luftfiltret i. Tänkte köpa K&N när lönen kommer.

I övrigt orörd i motorn. Varför går den illa då?

Kan tänka mig att det kan vara en förgasarinställning??? Eller? Har ju haft dom bortplockade. Har ej rört några skruvar men vem fan vet om man kanske har kommit åt nåt ändå.

Hojen går lika illa på höga som låga varv. Med eller utan choke. Har bara kört den runt kvarteret så den har ju inte nått arbetstemperatur men så här illa har den aldrig gått förut. Den smällde som fan i början också. Är det nån som har någon aning om vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar, för jag vill också ut och åka i år... :4skrika

Eftersom du haft förgasarbryggan borta så bör den ju synkas, troligt fel. Men varför tog du bort den om du nu inte skulle arbeta ngt med dom? Kolla även gnistan. Kan ju vara en sådan bagatell oxå, gamla hattar o kablar har ju ställt till det förr.

/Uffe

Katana org skrev:
2183066 Eftersom du haft förgasarbryggan borta så bör den ju synkas, troligt fel. Men varför tog du bort den om du nu inte skulle arbeta ngt med dom? Kolla även gnistan. Kan ju vara en sådan bagatell oxå, gamla hattar o kablar har ju ställt till det förr.

/Uffe

:) Jadu, varför tog jag bort den??? Hade jag vetat att det inte behövdes hade jag låtit bli. Det är första gången jag har skruvat med en hoj och måste säga att jag är rätt glad att den ens startade :banana !

Jag har tänkt att jag ska lämna i cykeln för bänkning och samtidigt synkning av förgasare nästa månad. Så jag får väl börja kolla gnistan på stiften så länge då...

Back