Går dåligt efter avstrypning

von_holm

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Lomma
Hoj
Kawasaki Z750 -08
tjena, har en suzuki gsxr 600 -98.
När ja köpte den var den strypt i throtteln med 4 skruvar, som jag tog borrt häromdan.
Nu till det konstiga, den bluddrar vid 7-9000 varv å går inte helt rent innan den varvar ut. Den gick hur jämt och fint somhelst när den var strypt.

Någon som varit med om något liknande?

tack på förhand / von holm
 
Det är inte så konstigt. förut skulle den varva 7000-9000varv med mindre trottelöppning än vad du har nu. dvs du ger motorn mer luft och du måste bestycka den efter det.
 
okej okej, tänkte köpa original munstycke som är på cyl 1 o 4 135 cyl 2o 3 132;5.
Det ska väl gå bra med dom även om man har slipon o ett kn filter? nån som vet?
 
Har du slip on och kn-filter så bör/ska du inte ha orginalbestyckning! Antingen googlar du på vad som är lämpligt, eller bänkar den, annars är risken stor att den fortfarande inte går bra, den andas ju mycket friskare i alla ändar nu.
 
oki, du har ingen aning om var man kan hitta info om det? ska man bänka den så får man lämna in den o de blir dyrt om dom ska prova sig fram:/
 
Hallå där,har nu fått i rätt munstycke som den skall gåbra med, men känns som det är något med tändningen som spökar, har tagit borrt den rosa kabeln som tydligen var någon sorts strypning, men har även hört att det finns en brun kabel som skall bort men det är kanske inte på gizzern? någon som vet?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top