Gå från sporthoj till SM... hur känns det?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Då menar jag inte draget osv, utan undrar precis hur stor skillnad det är när man svänger osv - kommer man vara värsta gröngölingen på en supermotard om man enbart kört sporthoj/streetfighter?

Jag har gått från sporthoj - sm och jag blev mkt positivt överraskad. Visst, det är inte det draget men på småvägar kör jag snabbare med motard + att lekfaktorn är väldigt hög. Sen är dem ju så mkt lättare och smidigare oxå:tummenupp Har haft en crf hm 450 -05 och en husa 650 -06 + ducati hm:n nu och det är roliga hojar allihopa - dock hade jag inte köpt en 450 igen för att köra gata då husan är bättre än hondan på det mesta faktiskt. Att sen gå från husan till ducatin blev ju rätt stor skillnad + för gatkörning definitivt till HM:ns fördel. Där är ett helt annat drag i den men den är ju oxå tyngre så man kan inte riktigt jämföra dem hojarna. Nu är jag dock sugen på sporthoj igen efter att ha haft 3 motarder så vi får väl se om jag byter till nästa säsong! Men vill du ha en motard som är grymt smidig och stark så är det husan som gäller + eventuellt aprilia sxv 550:n:tummenupp

fett nice skulle jag säga med sm, helt annorlunda feeling, mycket busigare och enklare.

Småvägar är roligare på motard.
Stora vägar är roligare på sporthoj.
Köp bägge!

känns som o byta från ett par stövlar till ett par löparskor. "lättare"
men samtidigt som att gå från ett par löparskor till stövlar. dina polare med löparskorna kommer springa ifrån dig när dom får fart, men dina stövlar är ju tom roligare när de regnar tex. :tummenupp

o nej, jag har inte rökt på, tror jag :va

många bra liknelser redan
som att köra en bil med och utan servo väger mindre svänger bara man tittar på kurvorna inget man kör motorväg från sthlm till gbg på

Småvägar är roligare på motard.
Stora vägar är roligare på sporthoj.
Köp bägge!

Håller med, har kört motard en sommar nu och tycker det är tokskoj inne i stan och på lagom stora banor (G-åsen var tokskoj om man bortser från rakan).
Men nu har jag inte råd med två så det får bli sporthoj när huskyn är avyttrad :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra