Gängsallad!!!

ricky

Hårdrockare..............
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Kawa Z1000 08
Skulle serva min gamla DR 650.
Allt går kanon ända tills jag ska sruva åt olje pluggen.
Jag drar åt pluggen men jag känner inte att den tar :confused: fan nu då tänkte jag och skruvar ut den igen, gängorna bara rasar ut.. :mad:
Jag som skulle ut och spruta grus men nu blir det ut och slanga med 660 istället :rock

Frågan är vad kan jag göra åt det här på bäsat sätt????

Kanske finns nåt bra gäng grejs o fixa det med vet ej? Annars går det ju ta en lämplig rundstång av lämplig diameter svetsa i o borra upp o sedan gänga som sista utväg om du inte vill byta hela tråget?

Om du hade haft TechoWeld aluminiumlödning hemma hade du kunnat lött igen avtappningshålet med gasolbrännaren tills dess du fått tag på HeliCoil.

Hade du varit tuff och macho hade du använt silikongegga och bara stuckit upp pluggen i smeten och låtit det härda över natten. Finns ingen chans i världen att den kommer loss av sig självt - annat än om du kört på något, typ trästock i skogen eller så.

eller så tar du fram vinkelslipen, slipar upp lite runt om, sen tar du fram lämplig tjocklek på plåt och svetsar den över hålet. Sen nästa gång du skla byta olja så får du slipa upp svetsarna och då har du ju givetvis redan fixat fram helicoil så då fixar du det då.....

Dee_cati skrev:
eller så tar du fram vinkelslipen, slipar upp lite runt om, sen tar du fram lämplig tjocklek på plåt och svetsar den över hålet. Sen nästa gång du skla byta olja så får du slipa upp svetsarna och då har du ju givetvis redan fixat fram helicoil så då fixar du det då.....

Du lärde dig svetsa plåt mot aluminium på första-April-kursen? ;)

TechoWeld är MC-åkarens bäste vän, näst efter motortrimmaren (tycker jag). Läs lite hur det funkar och förundras. Hårdheten är t.o.m. lite högre än för aluminium så gängorna kommer att hålla lite längre än originalhålet - om man får för sig att löda igen avtappningen och gänga om.

Last edited:
andersbrink skrev:
Du lärde dig svetsa plåt mot aluminium på första-April-kursen? ;)

TechoWeld är MC-åkarens bäste vän, näst efter motortrimmaren (tycker jag). Läs lite hur det funkar och förundras. Hårdheten är t.o.m. lite högre än för aluminium så gängorna kommer att hålla lite längre än originalhålet - om man får för sig att löda igen avtappningen och gänga om.

Det är väl inget problem att tigga ihop skiten? Att kalla en bit aluminium för en plåtbit är ok i mina öron :)

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back