Gängrenoveringsats M12 x 1,25 typ "heli-coil"?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vart kan man få tag i Gängrenoveringsats M12 x 1,25 typ "heli-coil", billigt?!

Gäller en tändstiftsgänga som ballat ur på Cb 900 toppen...

Ska man köpa en äkta hel-coil sats för över 1000:- så får jag ju nästan en ny beggad topp istället....

Biltema har ju en sats som är billig men den är bara för 14 & 18 mm gänga. http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=556&iItemId=81245

Last edited:
Tjata på du sportbike, tänkte jag inte på!

Funderade ju dock på att man kanske skulle köpa en sats och ha hemma. Är väl dock 14 & 18 mm gänga som används oftare tycker jag!

Kollat runt lite typ Swedol o.sv men det som säljs i regel är ju de vanliga svenne standard gängorna. Typ M12 X 1,75 o.sv.

Kolla på närmaste verktygsmakeri där finns de alltid diverse gängrepsverktyg å heli-coil.
Jobbar själv som verktygsmakare å man får ofta fixa trasigA gängor till privat personer å de kostar på sin höjd en bullpåse på fikabordet :tummenupp

Tjata på du sportbike, tänkte jag inte på!

Funderade ju dock på att man kanske skulle köpa en sats och ha hemma. Är väl dock 14 & 18 mm gänga som används oftare tycker jag!

Kollat runt lite typ Swedol o.sv men det som säljs i regel är ju de vanliga svenne standard gängorna. Typ M12 X 1,75 o.sv.

NC Racing borde kunna fixa detta åt dig. Ring honnom och fråga (Ronny)

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&lang=&ax=&search_word=0707921077&geo_area=

Last edited:
Fixas för en billig peng om du passerar Gävle nångång? Har en sån sats liggandes, köpt för 70 % rabatt på konkursutförsäljning.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph