Gängpaj oljeplugg

petta-77

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Båga
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 -90, Gsxr 1000 -05
Vad är bästa lösningen om det gängpaj på oljepluggen?
Tacksam för svar.
 
Jag fick det på min förra hoj.
Jag körde en helicoil, eller om det var recoil kanske... men det är ju typ samma sak. Bara olika märken.
Det funkade perfekt. Kolla upp så du får rätt stigning på gängorna bara.
 
Jag fick det på min förra hoj.
Jag körde en helicoil, eller om det var recoil kanske... men det är ju typ samma sak. Bara olika märken.
Det funkade perfekt. Kolla upp så du får rätt stigning på gängorna bara.

Okey var lite skeptisk till helicoil att det skulle hålla. Och om oljan skulle påverka (loctaiten). Men om det funka för dig så..tack
 
loctite ???
Du gängar in insatsgängan och sedan skruvar in pluggen.
Tänkte du limma fast pluggen också???

Du tänker nog inte riktigt som jag.. brukar limma gängan inte skruven (pluggen) dom få gånger jag har andvänt insatsgänga. Försökte få några bra tips. Vet ju att jorden är rund och så vidare.
 
Annars går det borra och gänga upp till nästa storlek. Gjorde det på mitt tråg på turbohojen, (för att få i en större anslutning till returoljan). Jag borrade dock nog så stort(typ dubbelt mot original) så jag fick rätt tunt gods att gänga i, så det är gäller att vara lite försiktig när man drar i pluggen bara.
 
Annars går det borra och gänga upp till nästa storlek. Gjorde det på mitt tråg på turbohojen, (för att få i en större anslutning till returoljan). Jag borrade dock nog så stort(typ dubbelt mot original) så jag fick rätt tunt gods att gänga i, så det är gäller att vara lite försiktig när man drar i pluggen bara.

Tack så mycket, ska ta bort tråget i dag så får jag se ur tjockt det är (runt i kring gängan) läste din länk riktigt nice hoj. Och här snackar jag olje plugg:huvet
 
Du tänker nog inte riktigt som jag.. brukar limma gängan inte skruven (pluggen) dom få gånger jag har andvänt insatsgänga. Försökte få några bra tips. Vet ju att jorden är rund och så vidare.

Aha, har inte hört att man limmar gängan, gör man så, har jag aldrig gjort?
Jorden är faktiskt inte rund, mera åt det platta hållet, annars skulle vi ju ramla av, prova själv att ställ dig på en fotboll! Lycka till med gängandet :krama
 
Aha, har inte hört att man limmar gängan, gör man så, har jag aldrig gjort?
Jorden är faktiskt inte rund, mera åt det platta hållet, annars skulle vi ju ramla av, prova själv att ställ dig på en fotboll! Lycka till med gängandet :krama

Den insattsgängan jag har andvänt heter time sert eller liknande och den ska limmas. Ha ha ha du är skojig du.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top