Gängpaj kamöverfall gsxr11

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Storlek på gängan, M7... :huvet
Jag har ringt motorslipar och bilmekar, mc butiker och gud vet allt, vem har helicoil storlek M7??(Närmaste jag kom var en citröenverkstad som hade slut)

Jag vill inte köpa ett helt kit med helicoil, det blir ganska dyrt för bara en gänga... vore ju bra om någon mek hade hemma så man bara kunde svänga förbi och få det fixat på en pisskvart.

Ett fulmek är väl att fylla igen skiten med kemisk metall och gänga nytt med M7:ans gängtapp, men den verkar vara lika svår att få tag på...
Någon som har tips?

Jabben skrev:
2297057 Storlek på gängan, M7... :huvet
Jag har ringt motorslipar och bilmekar, mc butiker och gud vet allt, vem har helicoil storlek M7??(Närmaste jag kom var en citröenverkstad som hade slut)

Jag vill inte köpa ett helt kit med helicoil, det blir ganska dyrt för bara en gänga... vore ju bra om någon mek hade hemma så man bara kunde svänga förbi och få det fixat på en pisskvart.

Ett fulmek är väl att fylla igen skiten med kemisk metall och gänga nytt med M7:ans gängtapp, men den verkar vara lika svår att få tag på...
Någon som har tips?

kolla med MC-docktorn i Ronneby. jag vet att han har sånna..

du kan ju kanske beställa av honom eller han kan kanske säga var man får tag på dem ..

Hör med volvo.. Dom diggar m7. Ex kamaxelbärande ventilkåpan på volvo 850 spänns med 30 m7or!

Alternativ 2, gänga m8 och sätt en ny skruv

Förbjud m7!!!

Ljunghusen skrev:
2297075 Hör med volvo.. Dom diggar m7. Ex kamaxelbärande ventilkåpan på volvo 850 spänns med 30 m7or!

Alternativ 2, gänga m8 och sätt en ny skruv

Förbjud m7!!!

Alt nr 2: är lite mer plock med . då det skall ligga en liten "gummi" försedd bricka som tätar ..

det sker allt för ofta att folk drar åt mer för att det skall bli tätt och då går gängorna i överfallet .. det hade varit 1000 ggr lättare om man bytt packningen istället

Jabben skrev:
2297057 Ett fulmek är väl att fylla igen skiten med kemisk metall och gänga nytt med M7:ans gängtapp, men den verkar vara lika svår att få tag på...
Någon som har tips?

Har ett billigt gängset hemma som jag köpt på Jula, Clas Ohlson eller motsv.
Där finns M7 tapp och snitt, vad jag nu ska ha det till som åker Ducati... :tungan

Hade dock lite problem med ställskruvarna till de Keihin FCR som jag håller på att göra iordning, men det löste sig när jag hittade en M3,5-tapp längst in i en låda på jobbet... :D

Ovanlig gängverktyg går annars bra att handla här:
http://ironbill.se/index.php/cPath/58_240/sort/2a/page/2?osCsid=90cfb1316a0750cbaab71cb2f403c2cb

En firma som heter Jacking i Stockholm brukar ha det mesta hemma. Har handlat Helicoil M7 där förr.

Jacking AB
Rusthållarv. 30, Box 4004, 128 04 BAGARMOSSEN 08-600 05 60
Fax 08-600 45 60

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...