gäng paj oljeplugg

Som det skrevs tidigare att man skulle använda en magnetborr för att förhindra spånor i oljan, det var det jag reagerade på, aluminium drar sig inte till en magnetborr.

Som det skrevs tidigare att man skulle använda en magnetborr för att förhindra spånor i oljan, det var det jag reagerade på, aluminium drar sig inte till en magnetborr.

Aluminium är ju inte direkt hårt heller... Det brukar vara betydligt värre grejer man hittar i filter och magnetpluggar på såna här hojar. Det blir en del när folk ska visa sina färdigheter i att åka bakhjul och dom spånorna är allt annat än mjuka.

Använd en vanlig dammsugare om du tvunget måste borra i motorn, då kommer minimalt med spån in någonstans, gör ett extra oljebyte kort efteråt så är saken biff.

I en rubrik för teknikforumet står det:
"Vem ska svara på frågor".
En del som svarat i den här tråden kanske skulle ögna igenom det stycket ...

Det vet jag. På en triumph efter rep hos märkesverkstad där de påstår att den var dragen med rätt moment. Som tur var klarade sig både förare och hoj.

hur lyckas alla med detta, bottenpluggen ska dras ganska lätt med känsla å kopparbricka

ett tips är att använda en ringnyckel (inte hylsa å största spärrskaftet) och hålla långt in på skaftet, så får du inte så mycket kraft

pluggen har förmåga att fasna även om man drar den löst...
Jag vet ingen som har tappat oljepluggen av för lös dragning, snarare tvärtom

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...